Impact Festival w Atlas Arena

Impact Festival przenosi się ze stolicy do Łodzi, Heineken nie będzie już tytularnym sponsorem Open'era.

Aktualizacja: 02.12.2013 08:32 Publikacja: 02.12.2013 07:53

Black Sabbath promuje swą pierwszą od 35 lat studyjną płytę

Black Sabbath promuje swą pierwszą od 35 lat studyjną płytę

Foto: Materiały Promocyjne

Warszawa po raz kolejny pokazała, że jest słabym graczem na rynku muzycznym. Impact Festival organizowany przez polski oddział światowego lidera branży koncertowej, czyli Live Nation, przenosi się z warszawskiego Bemowa do Łodzi.

Oznacza to, że stolica straciła imprezę, która podczas występu Red Hot Chili Peppers przyciągnęła grubo ponad 60 tys. fanów z całej Polski. Gościła też Rammstein i Thirty Seconds To Mars.

– Warszawa to ważny dla nas partner, z którym będziemy dalej współpracować – powiedziała „Rz" Marta Wnuczyńska z Live Nation Polska. – Nie jest jednak tajemnicą, że Łódź była bardzo zainteresowana organizacją prestiżowego festiwalu i chciała dołączyć do polskiej ekstraklasy. Dlatego Impact Festival, na którym w przyszłym roku zagrają Black Sabbath i Aerosmith, odbędzie się w Łodzi.

Powrót Ozzy'ego

Gwiazdy wystąpią 11 i 12 czerwca i w 2013 r. nie będzie u nas większych hardrockowych gigantów do obejrzenia. Black Sabbath wydał pierwszą od 35 lat studyjną płytę z Ozzym Osbourne'em, którą wyprodukował Rick Rubin.

Nowe nagrania nawiązują do dawnych, klasycznych płyt zespołu i to one stanowią największą atrakcję show. Zainteresowanie koncertem powinna zwiększyć premiera DVD z występem w Australii. Muzycy zapowiadają, że obecne tournée jest ich trasą pożegnalną. Zazwyczaj takie zapowiedzi trzeba traktować jako przejaw kokieterii, teraz jest inaczej. Ozzy Osbourne jest naprawdę sterany hulaszczym trybem życia, a gitarzysta Tony Iommi cudem zwalczył nowotwór.

Koncertów Aerosmith też trudno było się spodziewać. Nie nagrywali przez wiele lat, a liderzy Steven Tyler i Joe Perry nie ukrywali wzajemnych złych emocji. Ostatecznie doszli do porozumienia, by wydać płytę „Music From Another Dimension" i rozpocząć światowe tournée. Najtańsze bilety na oba koncerty kosztują 220 zł.

– Ale Black Sabbath i Aerosmith to nie jest nasze ostatnie słowo festiwalu. Nie mogę jeszcze podać kolejnych wykonawców, ale zapewniam, że będą to uznane grupy – mówi Marta Wnuczyńska. – Zastanawiamy się nad polskim wykonawcami.

Szansa dla miasta

Koncerty będą się odbywać zarówno w Atlas Arenie, jak i wokół niej. Dla miasta liczy się fakt, że festiwal będzie dwudniowy. Łódź posiada w przeciwieństwie do Warszawy nowoczesną arenę, która może pomieścić kilkanaście tysięcy widzów. Dzięki dobrej lokalizacji w centrum kraju i autostradzie stała się głównym ośrodkiem życia koncertowego w Polsce.

Do tej pory jednak wieczorne koncerty w Łodzi przyciągały tylko fanów, którzy najczęściej przyjeżdżali do miasta na ostatnią chwilę lub co najwyżej wydawali jeszcze pieniądze na obiad. Przyszłoroczny Impact Festival sprawi, że zostaną co najmniej na jeden nocleg, maksymalnie zaś na trzy, i zostawią więcej pieniędzy.

– Łodzi naprawdę zależało na tym, by uczestnicy koncertów poznali miasto, mieli szansę się z nim zaprzyjaźnić, zobaczyć, jak się zmienia, i powracać tutaj częściej – dodaje Marta Wnuczyńska.

Dowodem na to jest oferta promocyjna w wielu łódzkich hotelach, które na hasło Impact Festival proponują zniżki.

Przyszłoroczną ofertę Łodzi uzupełnia koncert Depeche Mode 24 lutego. To jedyna okazja, by po wyprzedanym koncercie na Stadionie Narodowym posłuchać wielkich przebojów w nowych aranżacjach, a także nowszych szlagierów z albumu „Delta Machine". Kolejną gwiazdą w Łodzi będzie były wokalista Genesis Peter Gabriel, który świętuje jubileusz bestsellerowej płyty „So" z hitem „Sledgehammer". Wystąpi 12 maja, również w Atlas Arenie. Bilety już w sprzedaży.

Fale spekulacji wywołała informacja o zmianie nazwy gdyńskiego Open'era, którego tytularnym sponsorem był Heineken.

Sprawdzona marka Open'era

– Zapewniam wszystkich, że czas trwania imprezy, skala, bogactwo wydarzeń i ich ranga nie ulegną zmianie – powiedział Mikołaj Ziółkowski, szef Alter Art i organizator Open'er Festival. – Różnica polegać będzie na tym, że Heineken przestaje być sponsorem tytularnym, jednak pozostaje z nami i będzie obecny na festiwalu. Dzięki jego wieloletniemu zaangażowaniu w imprezę udało nam się zbudować markę oraz pozyskać wierną publiczność, która jest naszym największym kapitałem. Ważne jest to, że do zmian przygotowywaliśmy się od trzech lat, dlatego mogą przebiegać spokojnie.

Mikołaj Ziółkowski zapowiada też, że będzie kontynuował programy pozamuzyczne związane z plastyką, literaturą i teatrem.

– Projekty literackie się rozwiną – mówi Mikołaj Ziółkowski. – Teatr może liczyć na wiernych widzów. Tegoroczne spektakle „Kabaretu warszawskiego" Krzysztofa Warlikowskiego, „Courtney Love" Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego oraz „Pawia królowej" w reżyserii Pawła Świątka obejrzało 20 tys. widzów, a bilety na wszystkie rozeszły się błyskawicznie.

Soundgarden na żywo

W tym tygodniu możemy się spodziewać zapowiedzi pierwszych wielkich gwiazd Open'era. Swoje kolejne koncerty ogłosi również Live Nation. Tymczasem już wiadomo, że ciężkie brzmienia zagoszczą na organizowanym w Oświęcimiu Life Festival. Do tej pory proponowano muzykę środka. Na stadionie miejskim gościł James Blunt, w tym roku wystąpił Sting. W przyszłym, 27 czerwca, do Oświęcimia przyjedzie Soundgarden.

Będzie to część długo oczekiwanego comebacku gigantów ery grunge. Przez wiele lat wokalista Chris Cornell nagrywał solowo bądź z supergrupą Audioslave złożoną z muzyków Rage Against the Machine. Teraz Soundgarden powraca. Muzycy nagrali w listopadzie 2012 r. dobrze przyjętą płytę „King Animal", a w przyszłym roku będzie można ich usłyszeć na żywo również w Polsce.

Warszawa po raz kolejny pokazała, że jest słabym graczem na rynku muzycznym. Impact Festival organizowany przez polski oddział światowego lidera branży koncertowej, czyli Live Nation, przenosi się z warszawskiego Bemowa do Łodzi.

Oznacza to, że stolica straciła imprezę, która podczas występu Red Hot Chili Peppers przyciągnęła grubo ponad 60 tys. fanów z całej Polski. Gościła też Rammstein i Thirty Seconds To Mars.

Pozostało 92% artykułu
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla