Przesłodzona Hello Kitty - znak naszych czasów?

Ubrania z motywem Kitty pojawiły się u nas już jesienią ubiegłego roku. Ale dopiero teraz nastał na nie prawdziwy boom. Hello Kitty można znaleźć na topach, sukienkach, bieliźnie i akcesoriach dziecięcych koncernu H & M

Publikacja: 21.09.2007 14:42

Na świecie emblemat Hello Kitty pojawia się na ponad 22 tysiącach różnych produktów. Na zdjęciu: tel

Na świecie emblemat Hello Kitty pojawia się na ponad 22 tysiącach różnych produktów. Na zdjęciu: telefon Banq Siemens, kubek, cymbałki z wizerunkiem Kitty

Foto: Archiwum

Na świecie ten infantylny emblemat zdobi ponad 22 tysiące różnych produktów, nie tylko dla dzieci.

Japońska firma Sanrio, która wymyśliła kotkę już w 1974 r., zarabia miliard dolarów rocznie. Emblemat pojawia się na tysiącach różnych produktów: od długopisów, breloczków, zawieszek do telefonów komórkowych przez damską bieliznę, kosmetyki, aż po gitary, a nawet samochody.

Amerykańska aktorka Jessica Biel (znana m.in. z filmu "Teksańska masakra piłą mechaniczną I") ma cały komplet walizek w kotki Hello Kitty. I nie jest w swoim zamiłowaniu odosobniona. Miłośniczki białej kotki (również w wieku 30, 40 i więcej lat) uważają za zupełnie normalne posiadanie w swojej łazience kosmetyków z serii Hello Kitty, torebek, pościeli czy bielizny. W drobiazgach z serii Hello Kity specjalizuje się na przykład sklep Momoberry w Beverly Center Mail w Los Angeles (www.momoberry.com).

Postać Hello Kitty, zaprojektowana przez Yamagushi Yoko, jest dzisiaj bohaterką filmów animowanych, gier komputerowych i wideo. Po raz pierwszy pojawiła się na małej plastikowej portmonetce. Od tamtego momentu robi zawrotną karierę na całym świecie. Bo jest słodka, po japońsku kawaii. W Japonii pojawia się na przedmiotach przeznaczonych również dla dorosłych. W Europie i USA lubią ją głównie

dzieci, jednak,

jak twierdzi jej twórca Yamagushi Yoko, Hello Kitty trafia do każdego. "To znak naszych czasów, wspaniale wpisuje się w kulturę konsumpcji i w postęp technologiczny oraz ewolucję społeczeństwa" - twierdzi Yamagushi w jednym z czatów na internetowym forum miłośników kotki (www.hellokitty.fr).

Hello Kitty nie jest zwykłą kotką. Ma zainteresowania, przyjaciół, rodzinę. Uwielbia podróże, muzykę, książki, spotkania towarzyskie i... dobre ciastka. Ma nieśmiałą siostrę bliźniaczkę Mimmy, która nosi żółtą kokardkę na lewym uszku (Hello Kitty ma na prawym). Symbolizuje przyjaźń i szczęście. Dostała się nawet na okładki magazynów mody, pojawia się na pokazach znanych projektantów. Ze sławy Hello Kitty korzystają koncerny samochodowe (w Korei) i producenci telefonów komórkowych. BenQ-Siemens AL26 ma metaliczną obudowę w różowym kolorze z jej wizerunkiem. Telefon jest przeznaczony, a jakże, dla dziewcząt i młodych kobiet. Ma zestaw przyjaznych dla ucha wdzięcznych melodyjek.

Słodka kotka zachęca do konsumpcji, uzależnia. Można pić herbatę w kubku z jej podobizną, siedząc w pokoju ozdobionym tapetą w Hello Kitties, w koszulce z Hello Kitty, na kanapie w Hello Kitties, oglądając animowany film z Hello Kitty w roli głównej...

Twórcy Hello Kitty twierdzą, że sekret sukcesu kotki tkwi w fakcie, że zawsze sprawia wrażenie szczęśliwiej. A ludziom milej jest obcować z tymi, którzy się śmieją i cieszą.

Na świecie ten infantylny emblemat zdobi ponad 22 tysiące różnych produktów, nie tylko dla dzieci.

Japońska firma Sanrio, która wymyśliła kotkę już w 1974 r., zarabia miliard dolarów rocznie. Emblemat pojawia się na tysiącach różnych produktów: od długopisów, breloczków, zawieszek do telefonów komórkowych przez damską bieliznę, kosmetyki, aż po gitary, a nawet samochody.

Pozostało 86% artykułu
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Kultura
Laury dla laureatek Nobla
Kultura
Nie żyje Stanisław Tym, świat bez niego będzie smutniejszy
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Kultura
Żegnają Stanisława Tyma. "Najlepszy prezes naszego klubu"