Marka, która była sponsorem głownym największego w Polsce muzycznego festiwalu od 11 lat pozostanie partnerem imprezy, ale w zdecydowanie węższym zakresie.

- Ta chyba najdłuższa umowa - współpraca sponsorska promotora muzycznego ze sponsorem jest dowodem, że łączą nas nie tylko pomysły biznesowe, ale i idee promocji w Polsce muzyki i sztuki na najwyższym, światowym poziomie - powiedział dla Wirtualnych Mediów Mikołaj Ziółkowski, szef Alter Art, organizatora imprezy.

Nieoficjalnie mówi się, że Grupa Żywiec nie była zadowolona z częstego pomijania marki Heineken przy nazwie festiwalu.

Pierwsza edycja Open'era odbyła się jako Open Air Festival w Warszawie w 2002 r., rok później wydarzenie przeniosło się do Gdyni. W lipcu tego roku na lotnisku Babie Doły wystąpiło ok. stu artystów reprezentujących różne gatunki muzyczne, m.in. Arctic Monkeys, Kings of Leon, Queens of the Stone Age i Rihanna.