Reklama

Brzmienie miasta

Nowym albumem Melody Gardot dołączyła do grona wielkich wokalistek.

Aktualizacja: 10.06.2015 20:50 Publikacja: 10.06.2015 19:53

Melody Gardot, Currency of Man, Deluxe Edition, Decca/Universal, CD 2015

Foto: Rzeczpospolita

W swoich tekstach Melody Gardot porusza sprawy ważne dla człowieka, jak miłość, i dla ludzkości. Do nich nawiązuje prowokacyjny tytuł albumu „Currency of Man", który można rozumieć jako „Wycena człowieka".

– Każdy z nas jest piękny i każde życie zasługuje na uwagę – mówi „Rzeczpospolitej" wokalistka. – Kiedy popatrzyłam na historie różnych osób, które spotkałam, i napisałam o nich teksty piosenek, pomyślałam, że dziś wycenia się każdego człowieka. Tytuł albumu jest pytaniem, jaką wartość ma nasze człowieczeństwo, a w przenośni na ile można je wycenić. Każdy może wieczorem policzyć, ile zarobił tego dnia. Czy słuszne jest wartościowanie ludzi według tego, jaki przynieśli dochód sobie i swoim pracodawcom? To najgorsze, co spotkało ludzkość. Rozmawiałam z osobami, które nie miały pieniędzy, domu, miejsca, w którym mogłyby się schronić, a to były najwspanialsze osobowości, jakie kiedykolwiek spotkałam. Po drugiej stronie postawiłabym tych, którzy jeżdżą ferrari, mają dom w każdym mieście, szafy pełne modnych ubrań i pustkę w duszy, są nudni.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Jubileuszowa gala wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Kultura
Wizerunek to potęga: pantofelki kochanki Edwarda VIII na Zamku Królewskim
Kultura
Czytanie ma tylko dobre strony
Kultura
Popkulturowa kariera „Stańczyka", czyli od muralu w Paryżu do okładki płyty Lady Gaga
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kultura
Polski projekt z nagrodą DesignEuropa Awards 2025
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama