Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 29.10.2015 19:59 Publikacja: 29.10.2015 19:59
Sukienka firmy Ghost to jeden z niewielu produktów, które nie pojawiły się w filmie „Widmo” za sprawą marketingu, tylko zostały kupione w sklepie.
Foto: materiały prasowe
– Rolex? – pyta Vesper Lynd. – Omega – odpowiada James Bond. – Piękna... – zachwyca się jego rozmówca. Brzmi to trochę jak dialog z niezbyt wyrafinowanej reklamy i rzeczywiście nim jest. Reklama nosiła tytuł „Casino Royale", grał w niej Daniel Craig i miliony ludzi płaciło za bilety, by obejrzeć ją w kinie.
W „Widmie", najnowszym filmie o agencie 007, również nie brakuje lokowania produktów, choć nie jest ono aż tak nachalne. Tylko dwie marki samochodów (Rolls-Royce i Aston Martin) oraz jeden producent broni (Sig Sauer) wymienione są z nazwy. Pozostałych sponsorów widz musi się domyślać. Choć reżyser filmu bardzo mu w tej pracy myślowej pomaga długimi zbliżeniami umożliwiającymi odczytanie logo nawet najmniej spostrzegawczym. Kiedy Q wręcza agentowi 007 zegarek, widać wyraźnie, że to omega, by broń Boże jakiś fan Bonda zaraz po seansie nie pobiegł do sklepu i nie kupił sobie rolexa. Podobnie z telefonem i aparatem fotograficznym Sony, one też mają swoją sekundę sławy, kiedy niepodzielnie królują na ekranie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nagroda Koryfeusz Muzyki Polskiej, ustanowiona w 2011 roku, należy do najważniejszych wyróżnień w polskim życiu...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Wystawa „Niech nas widzą!” na Zamku Królewskim w Warszawie pokazuje na czym polega komunikacja wizualna poprzez...
Miliard złotych wsparcia dla bibliotek, wzrost czytelnictwa, lepsze wyposażenie szkół, partnerstwa z samorządami...
- Poprzez śmiech i absurd także można dochodzić do metafizycznych pytań - mówi dyrektorka Muzeum Narodowego w Wa...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
W Kopenhadze, stolicy designu, ogłoszono czterech zwycięzców prestiżowej nagrody. Polski okap kuchenny Mono Ciar...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas