W pierwszym półroczu 2019 r. polski rynek muzyczny wzrósł o ponad 10%, osiągając poziom 147,5 mln zł. Dwucyfrowy wzrost przychodów z muzyki zaraportował Związek Producentów Audio Video.
Polski rynek muzyczny kolejny rok notuje wzrosty. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku przychód ze sprzedaży muzyki w Polsce osiągnął poziom 147,5 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku 2018 o ponad 10%.
Za wzrost na rynku muzycznym odpowiada głównie sprzedaż cyfrowa. W pierwszej połowie bieżącego roku wartość jej sprzedaży wzrosła o 27%, przynosząc prawie 13 mln zł więcej niż przed rokiem. Z kwotą przychodu na poziomie 61 mln zł stanowi już ponad 41% łącznej sprzedaży muzyki. Jest to kolejny rok wzrostu udziału sprzedaży cyfrowej.
Winyle za 5,3 mln
Sprzedaż tradycyjnych nośników utrzymała się praktycznie na poziomie sprzed roku, przy wartości 86,5 mln zł, wypracowując niewielki wzrost o 0,6%.
Spadek sprzedaży płyt CD (o 6,8%) został zniwelowany przez wzrost sprzedaży albumów winylowych: w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku czarne płyty przyniosły prawie 5,3 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 38,7%), osiągając poziom 18,9 mln zł i prawie 22-procentowy udział w sprzedaży fizycznej.