W 30-sekundowej reklamie pod hasłem „Kraków. The Great” można zobaczyć najważniejsze zabytki miasta, m.in. Wawel, kościół Mariacki, Rynek z Sukiennicami i pomnikiem Mickiewicza. Film nie ogranicza się do turystycznych atrakcji. Pokazuje miejsce tętniące życiem, pełne ludzi i kulturalnych wydarzeń.
– Kraków to szybko rozwijające się miasto i jesteśmy bardzo zadowoleni, że CNN zostało wybrane do wyemitowania jego pierwszej międzynarodowej kampanii reklamowej – deklaruje Rani R. Raad, wiceprezes CNN International.
Emisja spotów startuje w okresie, gdy potencjalni turyści zaczynają planować wakacje.
– Kampania kosztowała 200 tys. dolarów, ale warto wziąć pod uwagę, że w ubiegłym roku Kraków odwiedziło 6 mln turystów, którzy przynieśli nam ponad 2 mld przychodu – tłumaczy Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta miasta do spraw turystyki. Z badań poprzedzających kampanię wynika, że turyści pod Wawelem spędzają średnio 3,5 doby.
Szacuje się, że reklama Krakowa, nadawana w tzw. prime time (najlepszym czasie antenowym), trafi do około 150 mln rodzin w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.