Kanały tematyczne w wakacje zyskują widzów. Powód? Główne ogólnopolskie stacje oferują w tym czasie powtórki programów, filmów i seriali. Widz coraz częściej szuka więc rozrywki na kanałach, które śledził dotychczas z mniejszą uwagą.
Potwierdzają to dane AGB Nielsen Media Research opublikowane przez Presserwis. Wynika z nich, że w ciągu pierwszych czterech tygodni lata kanały tematyczne zwiększyły udział w rynku o 20 proc. A widownię straciły cztery największe anteny telewizyjne.
Między 22 czerwca a 19 lipca największy udział w rynku (przypadający na daną stację procent osób ze wszystkich oglądających w tym okresie telewizję) miała TVP 1 – 19,7 proc. Ale to wynik mniejszy o 2 proc. niż rok temu.
Podobnie jest z Polsatem – spadek o ok. 2 proc. (do 14,7 proc.), Dwójką – spadek o 1 proc. (do 14,5) i TVN – spadek o 1 proc. (do 12,7 proc.).
Za to ponad 40 kanałów tematycznych skupionych w pakiecie At Max (firmy At Media) miało łącznie wyniki wyższe o blisko 2 proc., czyli 10,8 proc. widzów. Należą do nich m.in. serialowy AXN, komediowy Comedy Central, muzyczna MTV, kulinarna Kuchnia.tv czy bajkowy Jetix.