Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 01.03.2016 17:44 Publikacja: 01.03.2016 17:44
Dworzec Łódź Fabryczna połączony kolejowym tunelem z Łodzią Kaliską stanie się częścią nowej osi komunikacyjnej miasta
Foto: materiały prasowe
Najdroższa, największa, najbardziej oczekiwana – tak w skrócie można powiedzieć o budowie tunelu, który ma przeciąć, pod ziemią, Łódź. To jednak inwestycja o znaczeniu ponadregionalnym. – Naprawi historyczne zaszłości porozbiorowe i pozwoli włączyć Łódź w krajową sieć kolejową na osi północ–południe, a więc Bydgoszcz, Toruń–Katowice, Częstochowa, i wschód–zachód. Dziś jesteśmy jedynym dużym miastem w Polsce, które nie posiada przelotowej stacji centralnej. Ta inwestycja to zmieni – mówi Alina Giedryś, doradca marszałka województwa łódzkiego ds. infrastruktury kolejowej.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Pasażerowie pierwszej linii metra zostali ewakuowani ze stacji linii M1 od Dworca Gdańskiego do Centrum. Na Dwor...
W województwie mazowieckim Centra Integracji Cudzoziemców nie powstaną w Radomiu, Siedlcach, Ostrołęce, Ciechano...
Od czwartkowego poranka (3 lipca), pociągi na pierwszej linii metra (M1) wracają na niemal całą trasę. Jak poinf...
Łuk LGBT+ został wybrany w tegorocznym głosowaniu Budżetu Obywatelskiego. Po latach starań i wzbudzania emocji,...
Śledztwo dotyczące „dwóch wież” przejęła wiceszefowa warszawskiej prokuratury okręgowej. Czy prok. Ewy Wrzosek o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas