Aktualizacja: 01.03.2016 17:44 Publikacja: 01.03.2016 17:44
Dworzec Łódź Fabryczna połączony kolejowym tunelem z Łodzią Kaliską stanie się częścią nowej osi komunikacyjnej miasta
Foto: materiały prasowe
Najdroższa, największa, najbardziej oczekiwana – tak w skrócie można powiedzieć o budowie tunelu, który ma przeciąć, pod ziemią, Łódź. To jednak inwestycja o znaczeniu ponadregionalnym. – Naprawi historyczne zaszłości porozbiorowe i pozwoli włączyć Łódź w krajową sieć kolejową na osi północ–południe, a więc Bydgoszcz, Toruń–Katowice, Częstochowa, i wschód–zachód. Dziś jesteśmy jedynym dużym miastem w Polsce, które nie posiada przelotowej stacji centralnej. Ta inwestycja to zmieni – mówi Alina Giedryś, doradca marszałka województwa łódzkiego ds. infrastruktury kolejowej.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prokuratura we Wrocławiu wszczęła śledztwo dotyczące nieprawidłowości finansowych w Centrum im. Willy’ego Brandt...
W narracji rosyjskiej zmienił się język opisu zwycięstwa w II wojnie światowej: z oddania hołdu poległym i uczcz...
Kilkadziesiąt najważniejszych europejskich think tanków spotka się w Warszawie i Toruniu, aby rozmawiać o przysz...
W trakcie ekshumacji prowadzonej w Puźnikach w Ukrainie naukowcy wydobyli szczątki co najmniej 42 osób – podało...
Tymczasowy pomnik polskich ofiar nie zostanie odsłonięty w 80. rocznicę zakończenia II wojny światowej. „Rzeczpo...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas