Naczelnik CBŚ niewinny, auto na złom

Sąd uniewinnił od zarzutu łapówkarstwa naczelnika wydziału ekonomicznego łódzkiego zarządu CBŚ. Wyrok nie jest prawomocny.

Aktualizacja: 11.09.2009 21:47 Publikacja: 11.09.2009 19:10

Naczelnik CBŚ niewinny, auto na złom

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

W czerwcu 2006 Grzegorz Miłosz został zatrzymany w pracy przez funkcjonariuszy Biura Spraw Wewnętrznych. Prokuratura zarzuciła naczelnikowi, że prowadząc sprawę przeciwko dilerowi samochodów Daewoo, kupił od niego lanosa po zaniżonej cenie. Rabat miał być łapówką za umorzenie jednego z wątków śledztwa przeciwko „łódzkiej ośmiornicy”.

Miłosz w trakcie zeznać próbował wyjaśnić, że zakup został dokonany na zasadach powszechnie obowiązujących w przypadku używanych samochodów, a terminy nabycia pojazdu oraz prowadzonej sprawy były rozbieżne. Zakupił pojazd zanim zajął się sprawą domniemanych przestępstw dilera. Ponadto działania operacyjne funkcjonariuszy nie potwierdziły wówczas, że diler jest związany z „łódzką ośmiornicą”. I to był powód, dla którego prowadzona sprawa została umorzona.

Śledczy z prokuratury, opierający akt oskarżenia na zeznaniach informatorów, nie uwierzyli naczelnikowi, który w areszcie spędził pół roku. Przez cały czas śledztwa twierdził, że jest niewinny.

Zatrzymano mu samochód, który do dziś stoi na policyjnym parkingu jako dowód w sprawie. Po trzech latach nadaje się na złom.

Grzegorz Miłosz nie tylko stracił samochód, ale także musiał odejść z policji.

Sąd uniewinnił także zasiadającego razem z nim ławie oskarżonych dilera od zarzutu wręczenia łapówki.

Kraj
Relacje, które rozwijają biznes. Co daje networking na Infoshare 2025?
Kraj
Tysiąc lat i ani jednej idei. Uśmiechnięta Polska nadal poszukuje patriotyzmu
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Kraj
Jak będzie wyglądać rocznica koronacji Chrobrego? Czołgi na ulicach stolicy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Kraj
Walka z ogniem w Biebrzańskim Parku Narodowym. „Pożar nie jest opanowany”
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne