ComScore opublikował raport „2010 Europe Digital Year in Review", dotyczący rynku internetowego w Europie. Dane potwierdzają, że polski portal nk.pl jest jednym z największych podmiotów na europejskim rynku - w rankingu zajął dziesiąte miejsce pod względem przykuwania uwagi użytkowników (keeping consumers' attention).
Raport opiera się m.in. na takich danych jak liczba odwiedzających i czas spędzany w witrynie. Analizując rynek internetowy w Europie w 2010, comScore poświęcił miejsce również na opis rynków narodowych. Według stanu z grudnia 2010, NK zajmuje trzecie miejsce w Polsce. Liczba użytkowników wyniosła 13,699 mln, a zasięg 75,9%.
Pierwsze miejsce zajmuje Google a drugie - MIH Limited (m. in. serwis Allegro). Za nk.pl uplasowały się serwisy Onet i Wirtualna Polska. Raport podkreśla także, że Polska jest jednym z nielicznych krajów europejskich (obok Holandii i, ujętej jako europejska, Rosji), w którym lokalny gracz społecznościowy wyprzedza globalne serwisy. Facebook ma w Polsce zasięg 55,5%.
- Wyniki comScore po raz kolejny potwierdzają mocną pozycję NK na polskim rynku, ale pokazują także, że nasi Użytkownicy należą do jednych z najbardziej zaangażowanych w Europie – komentuje Arkadiusz Pernal, prezes spółki Nasza Klasa. - Od wielu miesięcy zauważamy coraz większe zainteresowanie naszymi nowymi usługami i funkcjonalnościami, co, jak widać, przekłada się na czas spędzany w portalu. Cieszymy się, że niezależna i renomowana instytucja potwierdza realny obraz obecności NK na polskim rynku internetowym - dodaje.