Rodzice: nie dla reklam pornografii

Stowarzyszenie Twoja Sprawa skarży do prokuratury reklamy filmików porno w telemagazynach

Publikacja: 24.05.2011 20:50

Rodzice: nie dla reklam pornografii

Foto: ROL

– W magazynach telewizyjnych obok reklam tapet na telefony komórkowe z obrazkami maskotek lub gier komputerowych dla dzieci znajdują się reklamy ostrych filmów pornograficznych z modelkami w wyuzdanych pozach i hasłami takimi jak: "napalona pokojówka czeka, by cię obsłużyć" czy "zaliczcie uczennice" – mówi "Rz" Rafał Porzeziński ze stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Podkreśla, że magazyny z programem telewizyjnym rozchodzą się w nakładzie ponad 2 mln egzemplarzy.

– Dostęp mają do nich nawet małe dzieci. A ściągnięcie takiego filmu na komórkę jest banalnie proste. Wystarczy wysłać esemes. Nikt skutecznie nie weryfikuje tego, czy robi to osoba dorosła, czy dziecko – tłumaczy.

Dlatego rodzice ze stowarzyszenia złożyli do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.

I – jak napisali – ich zdaniem firmy Emisja SA oraz CT Creative Team SA, które takie reklamy zamieszczają, łamią prawo. W zawiadomieniu podają też dziewięć magazynów telewizyjnych. To m.in. popularne  tytuły: "Tele Tydzień", "Tele Świat" czy "Imperium TV".

Chodzi o art. 202 kodeksu karnego, zgodnie z którym każdy, "kto rozpowszechnia treści pornograficzne w sposób umożliwiający małoletniemu zapoznanie się z nimi, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat dwóch".

– Według mnie można udowodnić, że w tym przypadku dochodzi do naruszenia prawa – mówi "Rz" znany adwokat Krzysztof Stępiński.

Twoja Sprawa zachęca też do wysyłania e-maili protestacyjnych do wydawnictwa Bauer, które jest właścicielem popularnych magazynów telewizyjnych.

Przygotowała też specjalny spot ostrzegający rodziców. Można go obejrzeć na stronie www.twojasprawa.org.pl.

– Wydawnictwo Bauer podziela obawy i zastrzeżenia czytelników swoich czasopism związanych z zamieszczaniem reklam multimedialnych o treści erotycznej, zwłaszcza w kontekście możliwości ich niepożądanego odbioru przez osoby młodociane – wyjaśnia Maciej A. Brzozowski, dyrektor PR grupy Bauer. – Dlatego decyzją zarządu, zlecenia na takie reklamy na drugą połowę roku, czyli począwszy od lipca, nie będą przyjmowane do realizacji.

– To nas niesatysfakcjonuje. Dlaczego wydawnictwo zamierza zamieszczać takie reklamy jeszcze do lipca. Skoro łamane jest prawo, powinno przestać natychmiast – uważa Porzeziński.

To nie pierwsza akcja rodziców skupionych w Twojej Sprawie.

Wcześniej organizowali m.in. protest przeciwko eksponowaniu pornografii w kioskach, głównie Ruchu.

To na ich wniosek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła 300 tysięcy złotych kary na stację TVN za popołudniową emisję programu "Rozmowy w toku", w którym młode kobiety opowiadały o swoich doświadczeniach seksualnych.

– W magazynach telewizyjnych obok reklam tapet na telefony komórkowe z obrazkami maskotek lub gier komputerowych dla dzieci znajdują się reklamy ostrych filmów pornograficznych z modelkami w wyuzdanych pozach i hasłami takimi jak: "napalona pokojówka czeka, by cię obsłużyć" czy "zaliczcie uczennice" – mówi "Rz" Rafał Porzeziński ze stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Podkreśla, że magazyny z programem telewizyjnym rozchodzą się w nakładzie ponad 2 mln egzemplarzy.

Pozostało 84% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo