O planach kampanii prezydenta donoszą 300polityka i "Gazeta Wyborcza". Według dziennika sztabowcy liczą, że planowana na ten tydzień ofensywa zatrzyma sondażowe spadki. Przybywa badań, które pokazują, że różnica między kandydatami PO i PiS w majowych wyborach prezydenckich jest jednocyfrowa.
Po badaniu IBRiS dla "Super Expressu" pokazał to również pomiar dla "Polska The Times" przeprowadzony oddzielnie we wszystkich województwach. Po zsumowaniu okazało się, że Komorowski prowadzi z Dudą 41 do 32 proc (Duda wygrywa w trzech regionach: na Lubelszczyźnie, Podkarpaciu i w Małopolsce).
Sztab głowy państwa na jutro zapowiedział prezentację nowego spotu. To już drugi w tej kampanii. Pierwszy wyznaczył podział na Polskę radykalną i racjonalną i był elementem drugiego restartu kampanii (pierwszy związany był z inauguracyjną konwencją). Nowy klip, według "Wyborczej", ma podkreślić "przekaz związany z jego hasłem wyborczym 'Zgoda i bezpieczeństwo'. W krótkim filmiku Komorowski podsumuje to, co przez pięć lat prezydentury robił w kwestiach bezpieczeństwa, a także mocno wyartykułuje, że bezpieczeństwo zewnętrzne i wewnętrzne jest kluczowe dla polskich rodzin".
Ofensywa ma obejmować również internet, w którym prezydent oddawał dotąd pole rywalom. W środę będzie rozmawiał z blogerami i internautami, zaś w niedzielę będzie gościem popularnego internetowego talk show "20m2", którego autor zasłynął, zapraszając gwiazdy do swojego niewielkiego mieszkania. Zapowiedź jest już w serwisie YouTube.