Ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski: Skala tuszowania pedofilii w Kościele jest ogromna

To, co znalazło się w archiwach PRL-owskich na temat molestowania małoletnich, to wierzchołek góry lodowej. Mówienie, że oczyszczanie to atak na Kościół, jest odwracaniem pojęć, po to, by chronić sprawców – mówi ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski.

Publikacja: 20.05.2023 13:23

ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski

ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski

Foto: PAP/Łukasz Gągulski

„Rzeczpospolita” opublikowała raport specjalny, z którego, że wynika, że w czasach PRL władze państwowe zajmowały się przynajmniej 121 przypadkami wykorzystywania seksualnego małoletnich przez ludzi Kościoła. Wykorzystanych seksualnie mogło zostać co najmniej 1100 małoletnich. Co wynika z publikacji tego raportu?

Po pierwsze, grzech zaniechania ze strony władz kościelnych, które mogły same tego dokonać w ciągu ostatnich 30 lat. Szczególnie wtedy, kiedy powstał Instytut Pamięci Narodowej i kiedy rozpoczęły się badania akt dawnego wydziału IV SB. Wówczas ukazały się różne publikacje pokazujące nie tylko, że niektórzy duchowni współpracowali z SB, ale również wskazywały przyczyny tej współpracy. I to była droga do przeczesania wszystkich archiwów, nie tylko dawnej Służby Bezpieczeństwa, ale innych dokumentów, które pozostały z PRL-u, aby również wyłowić przypadki skandali obyczajowych. Bo bardzo często przyczyną współpracy z SB były właśnie takie skandale.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Kościół
Wybór nowego papieża w rękach młodych. Relacja z konklawe
Kościół
Ks. prof. Kobyliński zdradził, kto jego zdaniem zastąpi zmarłego papieża Franciszka
Kościół
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jest szansa na kolejnego papieża Polaka?
Kościół
Ks. Andrzej Kobyliński: Franciszek, tak jak kraje Globalnego Południa, bardziej sympatyzował z Moskwą niż z Kijowem
Kościół
Kto po Franciszku? Giełda nazwisk ruszyła na dobre
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku