Reklama

Klient kupuje, ale nie wie od kogo? Zalando ukarane przez UOKiK

Konsumenci muszą wiedzieć od kogo i na jakich zasadach kupują towary jeszcze przed kliknięciem „przejdź do kasy” - przeczytać możemy w komunikacie UOKiK. Prezes Urzędu zobowiązał spółkę Zalando do zmian i do przyznania klientom określonych kwot.

Publikacja: 24.07.2024 08:43

Klient kupuje, ale nie wie od kogo? Zalando ukarane przez UOKiK

Foto: Adobe Stock

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał spółkę Zalando do zmian w sposobie informowania klientów o ich prawach w trakcie korzystania z platformy zakupowej. Problemem miała być przejrzystość procesu dokonywania zakupów. Prezes Urzędu stwierdził, iż klienci powinni mieć świadomość, od kogo dokładnie kupują towar, jeszcze przed kliknięciem przycisku „przejdź do kasy”. Wynika to z faktu, iż na platformie swoje towary wystawia nie tylko sama spółka, ale też jej partnerzy.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
Czy za radio w aucie trzeba płacić abonament RTV? Prawo mówi jasno
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama