Kapusta24 to marka spółki Miloan z siedzibą w Warszawie, która do niedawna oferowała chwilówki uchodźcom z Ukrainy. Internauci zwrócili uwagę, że podawana w reklamach Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) kredytu konsumenckiego jest bardzo wysoka, wręcz lichwiarska, gdyż wynosi 1993,51 proc. Reklamy pożyczek w języku ukraińskim były zamieszczane w internecie, a także na plakatach rozwieszonych na Dworcu Zachodnim w Warszawie.
Po nagłośnieniu sprawy w prasie, przedstawiciel spółki oświadczył, że strona
kapusta24.pl nie udziela już pożyczek gotówkowych i nie jest
aktywnie reklamowana, a w szczególności nie jest promowana w związku z
obecną sytuacją w Ukrainie. Także plakaty z Dworca Zachodniego miały zniknąć.
Mimo to Rzecznik Finansowy z urzędu podjął czynności w tej sprawie. Zwrócił się do zarządu spółki o wyjaśnienie w trybie pilnym treści reklamy, przedstawionych w niej kosztów kredytu konsumenckiego oraz przesłanie wszelkich informacji i dokumentów związanych z już udzielonymi kredytami na reklamowanych warunkach.
RF wystąpił także do Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych (dalej PZIP), którego Miloan Polska sp. z o.o. jest członkiem, o przedstawienie stanowiska Związku. Chodzi m.in. o okoliczności powstania reklamy umieszczonej na Dworcu Zachodnim w Warszawie, wskazanie, czy PZIP podjął działania względem Spółki w tej sprawie oraz czy monitorował wypełnienie przez Spółkę deklaracji usunięcia z przestrzeni publicznej przedmiotowej reklamy.