Pod tym adresem zarówno konsumenci jak i przedsiębiorcy mogą sprawdzić, co zmieni się 25 grudnia w zakresie ochrony klientów i obowiązków firm, które swoje produkty oferują osobom fizycznym. A wszystko za sprawą nowej ustawy o prawach konsumenta (DzU z 24 czerwca 2014r., poz 827), która właśnie tego dnia wejdzie w życie.
W szczególności wymusza ona zmiany w sposobie funkcjonowania tych przedsiębiorców, którzy prowadzą e-sklepy, czyli oferują produkty na odległość oraz tych, którzy sprzedają swoje towary poza lokalem przedsiębiorstwa. Jednak zmiany nie odnoszą się wyłącznie do tych grup przedsiębiorców. W pewnym stopniu dotkną także tych, którzy handlują w tradycyjnych placówkach i tam zawierają kontrakty z konsumentami. W szczególności dotyczy to nowego podejścia do kwestii wadliwości towaru (niezgodności produktu z umową).
I tak, z informacji zebranych na portalu można się dowiedzieć m.in. o tym, że:
reklamacja produktu może być dokonana z uwzględnieniem systemu rękojmi lub gwarancji,
udzielona gwarancja nie pozbawia konsumenta uprawnień przysługujących z tytułu rękojmi,