Prezes UKE apeluje o daleko posuniętą ostrożność i ostrzega przed zawieraniem umów bez sprawdzenia z kim podpisujemy umowę oraz bez zapoznania się z przedstawianymi przez operatorów ofertami i dokumentami tj. umową, regulaminem i cennikiem.
Podstawową zasadą, aby nie dać się oszukać, jest wykazanie się minimalną ostrożnością polegającą na przynajmniej pobieżnym przeczytaniu i zweryfikowaniu warunków (treści) przedstawianej do podpisu umowy. Dzięki temu łatwiej będzie zorientować się z kim (z jakim dostawcą usług) podpisujemy umowę, na jaki czas obowiązywania, na jakich warunkach oraz ile nas to będzie kosztowało.
Podpis jest bardzo ważny i może okazać się niezwykle kosztowny! Umowy są bowiem tak skonstruowane, że składając na nich podpis potwierdzamy, że wiemy, z kim i na jakich warunkach zawieramy umowę oraz jakie są tego konsekwencje. Jeżeli zatem podpisujemy umowę pochopnie, bez uprzedniego zapoznania się z jej treścią, przeczytania, działamy na własną szkodę, co może później „drogo kosztować". Nie mamy obowiązku podpisywania żadnej umowy, a to przedstawicielowi handlowemu zależy na naszym podpisie, nie odwrotnie!
14 dni
Podpisanie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w domu) lub na odległość (np. za pośrednictwem kuriera, listonosza), zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta uprawnia od odstąpienia w terminie 14 dni od jej zawarcia. Wystarczy wysłać stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, przed upływem 14 dni.
Wzór oświadczenia o wypowiedzeniu znajduje się na ostatniej stronie Poradnika dla konsumentów UKE.