Aktualizacja: 17.07.2015 08:17 Publikacja: 17.07.2015 08:17
Foto: www.sxc.hu
Po ostatnich wydarzeniach w Afryce Północnej i Grecji zaplanowanie spokojnego, bezpiecznego wypoczynku staje się coraz trudniejszym zadaniem. W większości przypadków problemy turystów są jednak prozaiczne: niski standard hotelu, brak gwarantowanego widoku na morze oraz inne nieprawidłowości w wykonaniu umowy potrafią zepsuć nastrój urlopowicza.
Zanim zdecydujemy się w takich wypadkach na wystąpienie na drogę sądową i dochodzenie odszkodowania, warto skorzystać z procedury reklamacyjnej, przewidzianej przez art. 16b ustawy o usługach turystycznych. Reklamacji podlega impreza turystyczna, tj. co najmniej dwie usługi turystyczne tworzące jednolity program i objęte wspólną ceną, jeżeli usługi te obejmują nocleg lub trwają ponad 24 godziny albo jeżeli program przewiduje zmianę miejsca pobytu. Oznacza to, że nie podlegają reklamacji pojedyncze usługi hotelarskie czy gastronomiczne.
Sąd Najwyższy opublikował komunikat w sprawie ponownego przeliczenia głosów w drugiej turze wyborów prezydenckic...
Prawie milion wniosków o rentę wdowią wpłynęło do ZUS. Z kolei do KRUS nieco ponad 121 tys. Tak wynika z danych...
Najlepszą uczelnią publiczną, która uczy prawa, podobnie jak w zeszłym roku, jest Uniwersytet Jagielloński w Kra...
Obradujący w Bydgoszczy Krajowy Zjazd Adwokatury nie przyjął uchwały przedstawicieli izby warszawskiej. Miała on...
Za nami gala 23. edycji rankingu kancelarii prawniczych. Na podium stanęły największe i najlepsze zespoły adwoka...
Po 10 latach postępowania grupowego z udziałem poszkodowanych lokatami Amber Gold, sąd apelacyjny wyda wyrok w t...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas