Jak reklamować nieudane wakacje

Biuro podróży nie może zakazać reklamacji tzw. imprez last minute czy innych ofert promocyjnych, skrócić terminu na złożenie zastrzeżeń ani zobowiązać do wysłania ich listem poleconym.

Publikacja: 17.07.2015 08:17

Jak reklamować nieudane wakacje

Foto: www.sxc.hu

Po ostatnich wydarzeniach w Afryce Północnej i Grecji zaplanowanie spokojnego, bezpiecznego wypoczynku staje się coraz trudniejszym zadaniem. W większości przypadków problemy turystów są jednak prozaiczne: niski standard hotelu, brak gwarantowanego widoku na morze oraz inne nieprawidłowości w wykonaniu umowy potrafią zepsuć nastrój urlopowicza.

Zanim zdecydujemy się w takich wypadkach na wystąpienie na drogę sądową i dochodzenie odszkodowania, warto skorzystać z procedury reklamacyjnej, przewidzianej przez art. 16b ustawy o usługach turystycznych. Reklamacji podlega impreza turystyczna, tj. co najmniej dwie usługi turystyczne tworzące jednolity program i objęte wspólną ceną, jeżeli usługi te obejmują nocleg lub trwają ponad 24 godziny albo jeżeli program przewiduje zmianę miejsca pobytu. Oznacza to, że nie podlegają reklamacji pojedyncze usługi hotelarskie czy gastronomiczne.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo