Reklama

Polska marka odzieżowa zamyka 24 sklepy w centrach handlowych

Grupa Monnari, prowadząca sieć butików z modą dla kobiet, zdecydowała o odstąpieniu od 24 umów najmu powierzchni sklepowych w centrach handlowych. Powierzchnia tych sklepów stanowi ok. 13,2 proc. całkowitej powierzchni dla marek grupy - informuje Business Insider Polska.

Aktualizacja: 30.01.2021 12:41 Publikacja: 30.01.2021 12:33

Polska marka odzieżowa zamyka 24 sklepy w centrach handlowych

Foto: Bloomberg

Spółka podała, że powodem decyzji jest pandemia COVID-19 i jej skutki społeczno-ekonomiczne uniemożliwiające wykonywanie przedmiotowych umów na dotychczasowych warunkach, których nie zmieniły wielomiesięczne negocjacje z właścicielami galerii handlowych.

"Trzy lockdowny, drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych w okresach otwarcia, coraz większy udział sprzedaży odzieży i obuwia on-line, atmosfera stałego zagrożenia zdrowia wynikająca z wprowadzania administracyjnych nakazów i zakazów, powodują, że galerie straciły na swojej atrakcyjności. Potwierdza to trwały trend spadku odwiedzin, odnotowany w 2020 r. w salonach grupy kapitałowej zlokalizowanych w centrach handlowych" - napisała spółka w komunikacie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Reklama
Reklama