Polska marka odzieżowa zamyka 24 sklepy w centrach handlowych

Grupa Monnari, prowadząca sieć butików z modą dla kobiet, zdecydowała o odstąpieniu od 24 umów najmu powierzchni sklepowych w centrach handlowych. Powierzchnia tych sklepów stanowi ok. 13,2 proc. całkowitej powierzchni dla marek grupy - informuje Business Insider Polska.

Aktualizacja: 30.01.2021 12:41 Publikacja: 30.01.2021 12:33

Polska marka odzieżowa zamyka 24 sklepy w centrach handlowych

Foto: Bloomberg

Spółka podała, że powodem decyzji jest pandemia COVID-19 i jej skutki społeczno-ekonomiczne uniemożliwiające wykonywanie przedmiotowych umów na dotychczasowych warunkach, których nie zmieniły wielomiesięczne negocjacje z właścicielami galerii handlowych.

"Trzy lockdowny, drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych w okresach otwarcia, coraz większy udział sprzedaży odzieży i obuwia on-line, atmosfera stałego zagrożenia zdrowia wynikająca z wprowadzania administracyjnych nakazów i zakazów, powodują, że galerie straciły na swojej atrakcyjności. Potwierdza to trwały trend spadku odwiedzin, odnotowany w 2020 r. w salonach grupy kapitałowej zlokalizowanych w centrach handlowych" - napisała spółka w komunikacie.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe