Polscy konsumenci dużo chętniej kupują zagranicą, jednocześnie deklarując, że robiliby to częściej, gdyby mieli możliwość darmowego zwrotu zakupionych towarów. Jak wynika z informacji zebranych przez Ganna Yevtushenko, szefa działu Business Development w PayPal, globalna wartość e-handlu transgranicznego szacowana jest na poziomie 105 miliardów dolarów.
Do 2018 roku powiększy się ona – według prognoz – do 307 mld dol. Zdaniem ekspertów dla polskiego rynku oznacza to ogromną szansę, tym bardziej, że jedynie w tym roku rynek ten wzrósł w Polsce o 45 proc., czyli szybciej od Rumunii (+36 proc.), Grecji (+30 proc.) i Węgier (+21 proc.). Szybciej rozwijały się jedynie Czechy (+48 proc.).
- Rozwój światowego rynku e-commerce to proces, który przebiega na wielu płaszczyznach. Wzrost znaczenia dostaw transgranicznych jest więc naturalny i stanowi dla nas jeden z kluczowych projektów, nad którymi pracujemy. Z uwagą obserwujemy prace wielu międzynarodowych operatorów nad rozwojem zarówno usług cross-border, jak i same-day delivery – mówi Rafał Brzoska, prezes Integera. Jak zaznacza oba rozwiązania są priorytetem dla paczko matów. - Planujemy wprowadzić je w Europie jeszcze w I półroczu 2015 roku. Jesteśmy pewni sukcesu – podkreśla.