Reklama

Zalando w górę

Firma po dobrych wynikach półrocza spodziewa się nawet ponad 30-proc. wzrostu przychodów w całym roku 2015.

Publikacja: 13.08.2015 15:41

Zalando w górę

Foto: Bloomberg

W komunikacie firma podniosła prognozowany wskaźnik wzrostu przychodów w roku 2015 do 28-31 proc. – wcześniej prognozowano 20-25 proc. Prognozę skorygowanej marży EBIT utrzymano zaś na poziomie 4,5 proc. W pierwszym półroczu przychody wzrosły 31,5 proc. do 1,38 mld euro, firma ma również już 16,4 mln aktywnych klientów.

Zalando zwiększa też powierzchnię magazynową, zapowiada budowę trzeciego centrum logistycznego w Niemczech. Rozbudowany będzie istniejący magazynu w Mönchengladbach zaś pierwszy poza tym krajem powstanie we Włoszech.

Budowa nowego centrum w Niemczech, które ma posiadać podobną wydajność, jak ośrodki w Erfurcie i Mönchengladbach, ma rozpocząć się na jesieni 2015 r., zaś ukończenie pierwszego etapu i prac ręcznych planuje się na koniec roku 2016. Pełną wydajność centrum w Mönchengladbach osiągnie w pierwszej połowie 2017 r. We współpracy z wykonawcą, pilotaż pierwszego zewnętrznego magazynu Zalando we Włoszech ma rozpocząć się na początku roku 2016.

W regionie DACH (Austria, Niemcy, Szwajcaria) przychód wzrósł o 27,6 proc. do poziomu 758,1 mln euro – w reszcie Europy wzrosły 37,8 proc. do poziomu 550,3 mln euro.

Zalando osiągnęło wyraźną rentowność przy skorygowanym zysku EBIT na poziomie 59,2 mln euro w pierwszej połowie 2015 r., odpowiadającym skorygowanej marży EBIT w wysokości 4,3 proc.

Reklama
Reklama

Serwis Zalando odnotował 412 mln wizyt w drugim kwartale 2015 r. (II kw. 2014: 323 mln wizyt). Udział procentowy wejść na stronę z urządzeń mobilnych dodatkowo zwiększył się do poziomu 57 proc. w drugi kwartale. Aplikację Zalando pobrano ok. 11 mln razy do końca drugiego kwartału 2015 r.

- Polski rynek e-commerce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Kładziemy szczególny nacisk na między innymi dobór asortymentu, który bardzo często obejmuje marki lokalnie niedostępne, takie jak Topshop i GAP oraz oczywiście, doskonalenie obsługi klienta - mówi Tomasz Ebbig, Local Brand Management Zalando dla Polski.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama