Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród" Bricomarché, podała iż w pierwszym półroczu 2015 r. osiągnęła 2,75 mld zł. Handlowa grupa zapowiada, że w całym 2015 r. jej obroty mają sięgnąć 5,85 mld z.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku sieć Intermarché wygenerowała 2,09 mld zł obrotów, 2 proc. wiecej niż w tym okresie rok temu. Sieć obejmuje obecnie 224 placówki handlowe.
W przypadku Bricomarché, obroty na poziomie 669 mln zł uzyskane w pierwszym półroczu 2015 roku, to wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym aż o 25 proc. Sieć Bricomarché liczy obecnie 116 punktów sprzedaży. Grupa Muszkieterów umocniła także pozycję lidera na rynku przymarketowych stacji paliw, otwierając w I połowie 2015 roku pięć nowych stacji benzynowych pod szyldem Intermarché.
– Wpływ na osiągnięcie dobrych wyników finansowych naszych sieci miało jak zawsze kilka czynników, takich jak optymalizacja polityki handlowej, trzymanie się silnych wyróżników Grupy czy systematyczna aktualizacja oferty. Utrzymanie tendencji wzrostowej obrotów także w tym roku potwierdza słuszność kierunku, w którym zmierzamy. Nie zamierzamy jednak na tym poprzestać. W planach mamy kolejne pomysły, które pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i sytuację rynkową – wyjaśnia Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Grupa Muszkieterów w Polsce jest zrzeszeniem ponad 270 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród" Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 224 supermarketów Intermarché i 116 Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych i supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w pięciu krajach europejskich - Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.