- Od pięciu lat prowadzimy szeroko zakrojony program inwestycyjny, który ma na celu w sposób wyraźny obniżenie zużycia mediów na naszych obiektach – mówi Dorota Patejko, rzecznik Auchan Polska. - Zużycie energii elektrycznej w tym okresie spadło o 22 proc. – dodaje.
Dlatego nie jest zaskoczeniem, że sieci handlowe inwestują w tym segmencie. Mogą na tym zaoszczędzić, a przy okazji takie projekty pozytywnie wpływają na wizerunek.
- Już w 2006 r. otworzyliśmy pierwszy sklep korzystający z energii naturalnej, głównie z pracy wiatraków, paneli słonecznych i gruntowych wymienników ciepła. Obecnie w Polsce działają trzy tego typu, co pozwala zaoszczędzić do 25 proc. energii elektrycznej i ograniczyć zużycie gazu do 42 proc. jednocześnie zmniejszając emisję CO2 nawet o 300 ton rocznie – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco Polska.
- Nie zapominamy również o wprowadzaniu rozwiązań energooszczędnych do już istniejących sklepów. Tylko w zeszłym roku w 250 sklepach wymieniliśmy wszystkie żarówki na bardziej energooszczędne, co pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 o 7,5 tys. ton – dodaje.
Także Carrefour zapowiada szereg nowych projektów.