Reklama

Polak najlepszym klientem Chińczyka. Należymy do światowych liderów

Co drugi produkt kupiony przez polskich internautów na zagranicznej platformie pochodzi od sprzedawcy z Chin. Pod tym względem należymy do światowych liderów – wynika z najnowszych badań.

Publikacja: 26.02.2025 04:49

Co drugi produkt kupiony przez polskich internautów na zagranicznej platformie pochodzi od sprzedawc

Co drugi produkt kupiony przez polskich internautów na zagranicznej platformie pochodzi od sprzedawcy z Chin

Foto: Adobe Stock

Transgraniczny e-handel nad Wisłą wystrzelił, stając się jednym z kluczowych motorów wzrostu rodzimego e-commerce. Jak twierdzą eksperci, z którymi rozmawialiśmy, już blisko jedną piątą całej sprzedaży online w naszym kraju generuje właśnie tzw. cross-border, a jego udział wciąż dynamicznie rośnie. Szacuje się, że zakupy takie nad Wisłą robi więcej niż co trzeci e-konsument.

Co ciekawe, choć na zagranicznych platformach kupujemy z różnych kierunków, w tym m.in. z Niemiec (15 proc. transgranicznych zakupów) czy Wielkiej Brytanii (6 proc.), to serca Polaków całkowicie skradli sprzedawcy z Chin. Dostawy z tego kraju stanowią aż 52 proc. naszych „zagranicznych” e-zakupów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Niepewny los ceł Donalda Trumpa. Eksperci dają mu 80 proc. szans na porażkę w sądzie
Handel
Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy
Handel
Chiny skokowo zwiększyły dostawy części do dronów
Handel
Ostra wymiana ciosów między USA a Chinami. Wchodzą w życie nowe cła i opłaty portowe
Handel
Polacy gruntownie przygotowują się do zakupów. Najpierw sprawdzą ceny w internecie
Reklama
Reklama