Polak najlepszym klientem Chińczyka. Należymy do światowych liderów

Co drugi produkt kupiony przez polskich internautów na zagranicznej platformie pochodzi od sprzedawcy z Chin. Pod tym względem należymy do światowych liderów – wynika z najnowszych badań.

Publikacja: 26.02.2025 04:49

Co drugi produkt kupiony przez polskich internautów na zagranicznej platformie pochodzi od sprzedawc

Co drugi produkt kupiony przez polskich internautów na zagranicznej platformie pochodzi od sprzedawcy z Chin

Foto: Adobe Stock

Transgraniczny e-handel nad Wisłą wystrzelił, stając się jednym z kluczowych motorów wzrostu rodzimego e-commerce. Jak twierdzą eksperci, z którymi rozmawialiśmy, już blisko jedną piątą całej sprzedaży online w naszym kraju generuje właśnie tzw. cross-border, a jego udział wciąż dynamicznie rośnie. Szacuje się, że zakupy takie nad Wisłą robi więcej niż co trzeci e-konsument.

Co ciekawe, choć na zagranicznych platformach kupujemy z różnych kierunków, w tym m.in. z Niemiec (15 proc. transgranicznych zakupów) czy Wielkiej Brytanii (6 proc.), to serca Polaków całkowicie skradli sprzedawcy z Chin. Dostawy z tego kraju stanowią aż 52 proc. naszych „zagranicznych” e-zakupów.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Handel
LPP tnie roczną prognozę. To nie tylko wina pogody