W Polsce w latach 2014-2015 handel z tytułu kradzieży stracił 970 mln dol., co stanowi 0,88 proc. obrotów – wynika z raportu przygotowanego dla firmy Checkpoint Systems. Z powodu kosztów kradzieży w Polsce każde gospodarstwo domowe płaci swego rodzaju podatek w postaci wyższych cen, którymi firmy ponoszone straty musza sobie rekompensować. Wynosi on prawie 354 zł (112 dol.) rocznie podczas gdy średnia europejska wynosi ok. 351 dol.

W polskich sklepach głównym powodem strat w handlu są nieuczciwi klienci, którzy powodują ich aż 50 proc. Jest to wynik na poziomie średniej europejskiej, podczas gdy pracownicy odpowiadają za niemal 34 proc. wartości strat – ten wynik daje im miejsce w czołówce najmniej uczciwych w Europie.

Autorzy raportu zwracają uwagę iż taki wynik Polska osiągnęła mimo najniższych w Europie wydatków na działania prewencyjne i ograniczonych o 25 proc. budżetów na ten cel. - Walka z rosnącymi stratami wymaga od detalistów spojrzenia na problem strat z szerszej perspektywy, zaangażowania całej organizacji, na każdym jej poziomie oraz aktywnej współpracy w dostawcami i partnerami handlowymi - mówi Per Levin z Checkpoint Systems.

W polskich sklepach głównym powodem strat w handlu są nieuczciwi klienci, którzy powodują ich aż 50 proc. Jest to wynik na poziomie średniej europejskiej, podczas gdy pracownicy odpowiadają za niemal 34 proc. wartości strat – ten wynik daje im miejsce w czołówce najmniej uczciwych w Europie.