Reklama

Chińczycy świętują na zakupach

11 listopada to w tym kraju Dzień Singla. Oznacza rekordowe wydatki zwłaszcza w internecie

Publikacja: 10.11.2015 10:32

Chińczycy świętują na zakupach

Foto: 123rf.com

To popularne zwłaszcza wśród młodych Chińczyków święto obchodzone jest głównie w barach karaoke, gdzie obdarowywani drobiazgami są przyjaciele i znajomi. Pod względem jednodniowego poziomu obrotów to najlepszy okres sprzedaży na świecie – w 2014 r. ten dzień dał w internecie transakcje o wartości 9,3 mld dol.

Jak podaje PayPal początkowo akcja była skierowana przede wszystkim do singli. Dziś jednak każdy może skorzystać na atrakcyjnych wyprzedażach. Paradoksalnie 60 proc. chińskich konsumentów, kupujących podczas Dnia Singli, ma żonę/męża, podczas gdy tylko ok. 25 proc. to faktycznie osoby samotne. 11 listopada stał się największym zakupowym wydarzeniem w internecie, obfitującym w liczne okazje na różnych platformach zakupowych.

Dzień Singli to najlepszy czas dla konsumentów, którzy poszukują atrakcyjnych okazji i produktów w internecie. Nie dotyczy to wyłącznie użytkowników z Chin - handel ponad granicami jest dziś przecież siłą napędową globalnego rynku, a konsumenci kupujący transgranicznie wydają około dwa razy więcej niż ci, którzy robią zakupy tylko lokalnie.

Inspiracji dla chińskiego święta należałoby doszukiwać się w wywodzącym się z USA „Cyber Monday", które jest tam obchodzone zaraz po Dniu Dziękczynienia. Już od 2005 roku, tego dnia całe tłumy ustawiają się w kolejkach i zamawiają online produkty w promocyjnych, bardzo atrakcyjnych cenach. Z roku na rok, w ślad za Stanami idzie coraz więcej rynków, wykorzystując podobne okazje do zwiększenia sprzedaży, poprzez oferowanie konsumentom dużych rabatów.

Dzień Singli powstał w latach 90-tych jako "anty-walentynki". Wprawdzie kojarzy się go przede wszystkim z Alibabą, ale został zapoczątkowany przez grupę studentów-singli w ich mieszkaniu.

Reklama
Reklama

- Z roku na rok, coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów online i transakcji transgranicznych. Dzięki PayPal, który w zeszłym roku był wykorzystywany przez 64 proc. Polaków kupujących za granicą, zakupy w Azji mogą być wygodne i przede wszystkim bezpieczniejsze – mówi Matt Komorowski, szef sprzedaży PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. - Polscy konsumenci zaczynają dostrzegać, że gdy korzystamy z zaufanych systemów płatniczych, finalizacja transakcji w Chińskich sklepach nie różni się zbytnio od tej dokonywanej lokalnie – dodaje.

Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama