To popularne zwłaszcza wśród młodych Chińczyków święto obchodzone jest głównie w barach karaoke, gdzie obdarowywani drobiazgami są przyjaciele i znajomi. Pod względem jednodniowego poziomu obrotów to najlepszy okres sprzedaży na świecie – w 2014 r. ten dzień dał w internecie transakcje o wartości 9,3 mld dol.
Jak podaje PayPal początkowo akcja była skierowana przede wszystkim do singli. Dziś jednak każdy może skorzystać na atrakcyjnych wyprzedażach. Paradoksalnie 60 proc. chińskich konsumentów, kupujących podczas Dnia Singli, ma żonę/męża, podczas gdy tylko ok. 25 proc. to faktycznie osoby samotne. 11 listopada stał się największym zakupowym wydarzeniem w internecie, obfitującym w liczne okazje na różnych platformach zakupowych.
Dzień Singli to najlepszy czas dla konsumentów, którzy poszukują atrakcyjnych okazji i produktów w internecie. Nie dotyczy to wyłącznie użytkowników z Chin - handel ponad granicami jest dziś przecież siłą napędową globalnego rynku, a konsumenci kupujący transgranicznie wydają około dwa razy więcej niż ci, którzy robią zakupy tylko lokalnie.
Inspiracji dla chińskiego święta należałoby doszukiwać się w wywodzącym się z USA „Cyber Monday", które jest tam obchodzone zaraz po Dniu Dziękczynienia. Już od 2005 roku, tego dnia całe tłumy ustawiają się w kolejkach i zamawiają online produkty w promocyjnych, bardzo atrakcyjnych cenach. Z roku na rok, w ślad za Stanami idzie coraz więcej rynków, wykorzystując podobne okazje do zwiększenia sprzedaży, poprzez oferowanie konsumentom dużych rabatów.
Dzień Singli powstał w latach 90-tych jako "anty-walentynki". Wprawdzie kojarzy się go przede wszystkim z Alibabą, ale został zapoczątkowany przez grupę studentów-singli w ich mieszkaniu.