Reklama

Vistula mocno poprawia wyniki

Odzieżowo-jubilerska grupa w III kwartale wyraźnie zwiększyła zyski dzięki bardzo dobrej sprzedaży, ale rezultat na poziomie netto okazał się niższy niż średnia prognoz analityków.

Publikacja: 13.11.2015 10:07

Vistula w III kwartale wypracowała 3,1 mln zł zysku netto, czyli zdecydowanie więcej niż zaledwie 100 tys. zł rok temu. Jednak średnia prognoz analityków zakładała, że zarobek będzie nieco większy i wyniesie 3,9 mln zł. Pozostałe poziomy wyników okazały się już zgodne z prognozami. Zysk operacyjny urósł o prawie 80 proc., do 6,7 mln zł, zaś EBITDA o 50 proc., do 9,8 mln zł. Marża brutto grupy wzrosła do równych 53 proc. z 52,5 proc. rok temu (prawdopodobnie dzięki poprawie w Deni Cler, w segmencie jubilerskim marża nieco zmalała), przez co zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 19 proc., nieco więcej niż prognozowano.s Przychody, zgodnie z wcześniejszymi raportami miesięcznymi, zwiększyły się o 18 proc., do 118,8 mln zł.

Na koniec września powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej grupy wyniosła 26,7 tys. mkw., co oznacza wzrost o 1,9 proc. wobec ubiegłego roku (w segmencie odzieżowym +3,7 proc., w jubilerskim -2,8 proc.).

Zarząd Vistuli wskazuje, że w IV kwartale będzie dążył do zwiększenia sprzedaży przy utrzymaniu marż, aby wykonać w całym roku co najmniej 24 mln zł zysku netto i 51 mln zł EBITDA (warunki programu motywacyjnego). Po trzech kwartałach zysk netto Vistuli wzrósł o 115 proc., do 13,2 mln zł, zaś EBITDA o 36 proc., do 34,4 mln zł, a przychody o 17 proc., do 355 mln zł.

- Optymalny w IV kwartale poziom zatowarownia salonów stacjonarnych oraz szeroka oferta sklepów internetowych w segmencie odzieżowym i jubilerskim, uzasadniają ocenę, że pod względem produktowym i operacyjnym grupa jest dobrze przygotowana do realizacji wyżej wskazanych celów biznesowych - przekonuje zarząd Vistuli. IV kwartał to najlepszy okres w roku dla firmy.

W IV kwartale spółka przewiduje otwarcie 12 salonów własnych w segmencie odzieżowym oraz siedmiu salonów własnych w segmencie jubilerskim. Dla sieci franczyzowej segmentu odzieżowego w IV kwartale zaplanowano otwarcie ośmiu nowych lokalizacji. - Realizacja powyższych celów rozwojowych umożliwi otwarcie w bieżącym roku łącznie ponad 50 salonów własnych, stoisk firmowych i sklepów franczyzowych i wzrost powierzchni sprzedaży detalicznej netto łącznie w segmencie odzieżowym i jubilerskimi na poziomie ok. 1,9 tys. mkw. netto, co zapewni wzrost powierzchni ogółem grupy o ok. 7 proc. netto. Na koniec bieżącego roku sieć stacjonarna sprzedaży detalicznej grupy będzie liczyć ponad 320 lokalizacji o łącznej powierzchni ponad 28,5 tys. mkw. - czytamy w raporcie. W całym roku nakłady inwestycyjne na rozwój stacjonarnej sieci detalicznej oraz przeprowadzenie relokacji i remontów kluczowych salonów wyniosą około 10 mln zł.

Reklama
Reklama

Vistula podtrzymuje jednocześnie, iż ostateczna decyzja w sprawie wyboru sposobu pozyskania dodatkowych środków finansowych na zwiększenie dynamiki rozwoju marki W.KRUK (dług albo emisja akcji) zostanie podjęta na początku 2016 roku.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama