Lidl chce w ciągu najbliższych trzech lat zainwestować na Wyspach w sumie 1,5 mld funtów (około 2,1 mld euro).
Niemiecka sieć ma w Wielkiej Brytanii około 620 sklepów, ale w ciągu trzech lat chce ich mieć 1500 - z czego 280 w samym Londynie.
W raz z ekspansją Lidl wprowadza na Wyspach nowa koncepcję budowy i organizacji sklepów. "Lidl przyszłości" - pierwszy taki sklep powstał już w miejscowości Rushden w Northamptonshire - ma mięć przeszklony front, który sprawi, że w sklepie będzie jaśniej. Sieć zapowiada także szersze alejki sklepowe, więcej kas oraz toalety dla klientów.
W 2014 roku niemiecki Lidl zanotował obroty na poziomie 5,7 mld euro - to wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 21 proc. Lidl ma udział 4,3 proc. w brytyjskim rynku handlu detalicznego i wraz z inna niemiecką siecią Aldi, stał się poważnym konkurentem dla czołowych brytyjskich sieci handlowych takich jak Tesco, Morrisons, Sainsbury's czy Asda.
We wrześniu niemiecka sieć poinformowała, że wprowadza we wszystkich swoich sklepach na Wyspach płacę minimalną. Niemiecka prasa uznała, że Lidl właśnie rozpoczął nową wojnę z brytyjskimi konkurentami - wojnę na pensje.