Najnowsze badania Ecommerce Europe pokazują, że 76 proc. Brytyjczyków kupuje prezenty pod choinkę właśnie online. Według analiz australijskiej Australian Post, aż 87 proc. mieszkańców tego kontynentu przed Bożym Narodzeniem zakupy zrobi właśnie przez Internet. Z kolei szacuje się, że np. Szwedzi, szykując się na Gwiazdkę, wydadzą 2,36 mld euro, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.
– W sumie spodziewamy się, że w Europie liczba paczek z e-zakupami w czasie Bożonarodzeniowego szczytu urośnie w tempie dwucyfrowym – przekonują analitycy firmy Hermes.
Dynamika na największym rynku e-commerce w UE, czyli w Wlk. Brytanii, notuje już 16-proc. wzrosty. Brytyjska organizacja e-handlu IMRG spodziewa się, że tylko ostatni tzw. czarny piątek (szał internetowych wyprzedaży) mógł przynieść branży wpływy na poziomie ponad 1 mld funtów.
W konsekwencji – jak podaje Ecommerce Europe, czyli europejskie zrzeszenie e-handlu – światowy rynek sprzedaży w sieci urośnie o kolejne 16 proc.