Reklama

Producenci żywności atakują zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia

Kellogg's, Mars i Britvic nie chcą całkowitego zakazu reklamowania niezdrowych przekąsek i posiłków.

Aktualizacja: 23.11.2020 13:14 Publikacja: 23.11.2020 12:52

Producenci żywności atakują zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia

Foto: Bloomberg

Wielka Brytania planuje wprowadzić całkowity zakaz promowania żywności bogatej w tłuszcz, sól lub cukier w reklamach internetowych. Celem ma być walka z epidemią otyłości wśród Brytyjczyków, szczególnie wśród dzieci. Początkowo zakaz miał dotyczyć reklam internetowych i telewizyjnych pojawiających się przed 21:00, ale rząd zaostrzył projekt w listopadzie i skierował go do konsultacji.

Zmiana stanowiska rządu sprawiła, że niektóre koncerny spożywcze zwróciły się do rządu, by jednak przemyśleć propozycję dokładniej. W podpisanym przez 800 producentów żywności i napojów, w tym firmy Kellogg's Mars czy Britvic, liście, przedstawiciele branży spożywczej stwierdzają, że wspierają wysiłki w walce z otyłością, jednak plany są „nieproporcjonalne".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama