Reklama

Producenci żywności atakują zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia

Kellogg's, Mars i Britvic nie chcą całkowitego zakazu reklamowania niezdrowych przekąsek i posiłków.

Aktualizacja: 23.11.2020 13:14 Publikacja: 23.11.2020 12:52

Producenci żywności atakują zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia

Foto: Bloomberg

Wielka Brytania planuje wprowadzić całkowity zakaz promowania żywności bogatej w tłuszcz, sól lub cukier w reklamach internetowych. Celem ma być walka z epidemią otyłości wśród Brytyjczyków, szczególnie wśród dzieci. Początkowo zakaz miał dotyczyć reklam internetowych i telewizyjnych pojawiających się przed 21:00, ale rząd zaostrzył projekt w listopadzie i skierował go do konsultacji.

Zmiana stanowiska rządu sprawiła, że niektóre koncerny spożywcze zwróciły się do rządu, by jednak przemyśleć propozycję dokładniej. W podpisanym przez 800 producentów żywności i napojów, w tym firmy Kellogg's Mars czy Britvic, liście, przedstawiciele branży spożywczej stwierdzają, że wspierają wysiłki w walce z otyłością, jednak plany są „nieproporcjonalne".

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama