Reklama

Sezon świątecznych zakupów w USA można uznać za udany

To jeszcze nie koniec sezonu świątecznych zakupów w USA, ale amerykańscy handlowcy już mogą mieć powody do zadowolenia. Wstępne wskaźniki wzrostu sprzedaży detalicznej okazały się bardzo dobre. Najwięcej powodu do zadowolenia mają sprzedawcy online.

Publikacja: 29.12.2015 15:51

Sezon świątecznych zakupów w USA można uznać za udany

Foto: 123rf.com

Według MasterCard SpendingPulse, który analizuje dane dotyczące sprzedaży za pośrednictwom kart kredytowych, gotówki i czeków sprzedaż w okresie między "czarnym piątkiem" 27 listopada a 24 grudnia była o 7,9 proc. wyższa niż rok temu. (Badania nie obejmują sprzedaży aut i paliw.) Motorem napędowym okazał się e-handel, gdzie obroty rok do roku wzrosły aż o 20 procent.

Największym tegorocznym zwycięzcą okazał się Amazon. Według raportu Slice Intelligence, w "cyfrowy poniedziałek" 30 listopada aż 36 procent wszystkich transakcji online zawarto właśnie w tym internetowym sklepie. Amazon poinformował też, że tylko w trzecim tygodniu grudnia aż 3 miliony konsumentów wykupiły usługę Prime, pozwalającą na darmową wysyłkę towarów i korzystanie z dodatkowych upustów. Prawie co drugi amerykański konsument szukający dziś towarów za pośrednictwem internetu przyznaje, że zagląda zawsze i prawie zawsze na strony Amazonu. Z danych MasterCard SpendingPulse wynika także, że dużym zainteresowaniem kupujących, oprócz elektroniki, cieszyły się meble oraz odzież i obuwie. Zakupom dóbr trwałego użytku sprzyjały niskie ceny benzyny, co stworzyło nadwyżki w domowych budżetów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama