Rynek odzieży i obuwia rośnie

Jak w wynika z badania firmy PMR rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce w 2015 r. urósł o 5,6 proc. i w kolejnych latach również spodziewany jest jego wzrost.

Publikacja: 11.01.2016 11:46

Rynek odzieży i obuwia rośnie

Foto: 123rf.com

W 2015 r. głównymi czynnikami wspierającymi wzrost rynku były ożywienie gospodarcze oraz wzrost wydatków konsumenckich, a także obecna od kilku lat moda na uprawianie sportu. Rynek artykułów i odzieży sportowej jest mocno uzależniony od zasobów finansowych Polaków oraz koniunktury gospodarczej, dlatego też każdy wzrost dochodu rozporządzalnego przekłada się także na zwiększenie wydatków na artykuły sportowe. Chociaż zależność ta w przypadku spowolnienia gospodarczego negatywnie wpływa na rozwój rynku - co było widoczne zwłaszcza w okresie kryzysu gospodarczego i skutkowało spadkiem wartości rynku w 2011 r. - to w okresie dobrej koniunktury powinna pozytywnie oddziaływać na jego dynamikę. Dlatego też, według prognoz PMR, w najbliższych latach polski rynek artykułów sportowych będzie stabilnie rosnąć.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Handel
Inflacja może i spada, ale już na dobre zmieniła Polaków
Handel
Atak hakerski kosztował znaną sieć 1 mld funtów
Handel
Rosja skarży Unię Europejską w WTO. W dniu rozmów Trumpa i Putina
Handel
Niemal połowa światowych eksporterów spodziewa się znacznego spadku przychodów
Handel
Polacy kupują z pomocą sztucznej inteligencji