Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 17.09.2025 18:28 Publikacja: 22.02.2024 18:33
Foto: Adobe Stock
Carrefour, będący na drugim miejscu we Francji (za siecią E. Leclerc) operatorem na rynku dużych dystrybutorów (trzecim jest Systeme U), ma wszelkie powody do zadowolenia. W 2023 r. zwiększył obroty o 10,4 proc. do 94,1 mld euro, poprawił w porównywalnych warunkach zysk operacyjny o 9,8 proc. do 2,2 mld i zysk netto o 23 proc. do 1,66 mld.
Największym osiągnięciem sieci liczącej 14 930 różnych punktów sprzedaży, od największych hipermarketów po tanie sklepiki osiedlowe, było zwiększenie zysku operacyjnego we Francji o 18,5 proc. do 988 mln euro. Obniżanie kosztów, dobra polityka handlowa przyczyniły się do zwiększenia marży operacyjnej o 37 pkt bazowych do 2,6 proc. Pomogła też realizacja założeń planu Carrefour 2026, który przewiduje zwiększenie sprzedaży produktów własnej marki i zwiększenie rentowności działu technologii cyfrowych. Grupa podkreśliła, że był to piąty kolejny rok wyższej marży.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Kreml ogłosił rozpoczęcie prac nad umową o wolnym handlu między Euroazjatycką Unią Gospodarczą (EUG) a Indiami....
Swatch podniesie ceny zegarków w Stanach Zjednoczonych o 5–15 proc. To efekt ceł nałożonych przez Donalda Trumpa...
Donald Trump negocjował z Chińczykami warunki porozumienia w wojnie celnej. Choć TikTokowi groził ban w Stanach...
Sankcje odcięły Rosję od światowej bankowości. Nawet przyjazne reżimowi kraje, jak Chiny, boją się realizacji pł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas