Coccodrillo otworzy kolejne sklepy

CDRL, właściciel dziecięcej marki odzieżowej Coccodrillo, w tym roku planuje zwiększyć sieć do 500 z 450 sklepów.

Publikacja: 18.03.2016 10:55

- W tym roku kontynuujemy naszą strategię. Chcemy, żeby nasza sieć placówek handlowych wzrosła z ok. 450 do ok. 500 na koniec roku. Jednocześnie stawiamy na internet, gdzie notujemy bardzo wysokie dynamiki wzrostu – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL. Na koniec 2015 roku spółka miała na świecie dokładnie 447 punkty handlowe różnego typu. Na koniec 2014 roku w skład sieci wchodziło 362 placówek.

Wielkopolska firma w maju 2015 r. uruchomiła nową platformę e-commerce. Dzięki niej internetowy sklep Coccodrillo stał się znacznie bardziej atrakcyjny dla tych klientów i w całym 2015 r. zanotował 47-proc. wzrost sprzedaży, ale w drugiej połowie roku był znacznie szybszy. Dla przykładu w samym grudniu wyniósł on aż 229 proc. W tym roku spółka pracuje nad nowymi wersjami językowymi e-sklepu. Parę dni temu uruchomiono wersje sklepu internetowego coccodrillo.eu przeznaczone na rynki Niemiec i Austrii. - E-commerce to dla nas coraz ważniejszy kanał sprzedaży. Polski sklep internetowy notuje bardzo wysokie dynamiki wzrostu i chcemy powtórzyć jego sukces na kolejnych rynkach zagranicznych – podkreśla Przybyła.

CDRL ma za sobą dobry 2015 rok, w którym zwiększyło zysk netto o 16,7 proc., do 13,3 mln zł. Zysk operacyjny urósł o 11 proc., do 17,9 mln zł, EBITDA o 10,4 proc., do 20,5 mln zł, zaś przychody o ponad 13 proc., do 179 mln zł.

- Udane kolekcje które zostały dobrze przyjęte przez klientów, rozbudowa sieci sprzedaży, a przede wszystkim optymalizacja kosztów działalności, to najważniejsze czynniki dzięki którym możemy uznać miniony rok za bardzo udany dla Coccodrillo. Pomimo trudnej sytuacji na rynku walutowym zrealizowaliśmy cele, które postawiliśmy sobie na miniony rok – komentuje Marek Dworczak, prezes firmy.

Zarząd zapewnia, że spółka kontroluje koszty, w tym związane również z produkcją. Częściowo jest ona przenoszona do krajów, które są preferowane przez Unię Europejską i w związku z tym korzystają z zerowej stawki celnej. Proces ten jest jednak stopniowy, aby nie doprowadzić do pogorszenia jakości kolekcji. Wszystkie projekty nadal powstają tylko w Polsce.

Spółka planuje obecnie m.in. realizację inwestycji w logistykę i dalszy rozwój sieci sprzedaży w Polsce oraz zagranicą. W 2015 r. podzieliła się zyskiem z akcjonariuszami. Walne Zgromadzenie przeznaczyło na ten cel 4,52 mln zł. Dobre wyniki przekładają się na komfortową sytuację spółki, która na koniec roku dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 5,8 mln zł, więc prawdopodobnie dywidenda będzie również w tym roku.

- W tym roku kontynuujemy naszą strategię. Chcemy, żeby nasza sieć placówek handlowych wzrosła z ok. 450 do ok. 500 na koniec roku. Jednocześnie stawiamy na internet, gdzie notujemy bardzo wysokie dynamiki wzrostu – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL. Na koniec 2015 roku spółka miała na świecie dokładnie 447 punkty handlowe różnego typu. Na koniec 2014 roku w skład sieci wchodziło 362 placówek.

Wielkopolska firma w maju 2015 r. uruchomiła nową platformę e-commerce. Dzięki niej internetowy sklep Coccodrillo stał się znacznie bardziej atrakcyjny dla tych klientów i w całym 2015 r. zanotował 47-proc. wzrost sprzedaży, ale w drugiej połowie roku był znacznie szybszy. Dla przykładu w samym grudniu wyniósł on aż 229 proc. W tym roku spółka pracuje nad nowymi wersjami językowymi e-sklepu. Parę dni temu uruchomiono wersje sklepu internetowego coccodrillo.eu przeznaczone na rynki Niemiec i Austrii. - E-commerce to dla nas coraz ważniejszy kanał sprzedaży. Polski sklep internetowy notuje bardzo wysokie dynamiki wzrostu i chcemy powtórzyć jego sukces na kolejnych rynkach zagranicznych – podkreśla Przybyła.

Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?