Reklama
Rozwiń
Reklama

Jakub Olipra, Credit Agricole: Drogo na wielkanocnym stole

Niemal każde kolejne święta za sprawą inflacji są najdroższe w historii. Problem w tym, że obecnie ceny rosną wyjątkowo szybko – mówi Jakub Olipra, starszy ekonomista Credit Agricole Bank Polska.

Publikacja: 30.03.2023 03:00

Jakub Olipra, Credit Agricole: Drogo na wielkanocnym stole

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Znów słyszymy, że nadchodzące święta będą najdroższe w historii. Żywność bardzo w ciągu ostatniego roku zdrożała.

Nie jest zaskoczeniem, że będą to rekordowo drogie święta. Trzeba jednak pamiętać, że niemal każde kolejne święta są najdroższe w historii. Poprzednie również takie były i te w przyszłym roku najprawdopodobniej również będą rekordowo drogie. Przez ostatnie 20 lat tylko trzy razy mieliśmy sytuację, kiedy ceny żywności w Święta Wielkanocne były niższe niż przed rokiem. Ceny na ogół sukcesywnie rosną z roku na rok i o ile jest to niewielki wzrost, o tyle nie stanowi on powodu do niepokoju. Problem w tym, że obecnie ceny rosną wyjątkowo szybko. W lutym dynamika cen żywności i napojów bezalkoholowych wyniosła aż 24 proc. w ujęciu rocznym. Co więcej, to jest średnie tempo wzrostu cen. Są produkty, które drożeją o wiele silniej.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Handel
Potężna fuzja znanych producentów farb. Powstanie gigant wart 25 miliardów dolarów
Handel
Polacy pokochali roboty sprzątające. Nie szczędzą na ich zakupie
Handel
Trump obniża cła na wybrane produkty spożywcze
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Nowa umowa handlowa USA–Szwajcaria: cła w dół, inwestycje w górę
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama