Znalezienie forów poświęconych wymianie kodów rabatowych pozyskiwanych indywidualnie w Shakomacie zawartym w aplikacji Moja Biedronka zajmuje najwyżej 5 minut. O ich popularności świadczy fakt, że tylko w jednym serwisie wątki dotyczące wymiany kodami rabatowymi mają po kilkadziesiąt tysięcy odpowiedzi miesięcznie.
Czytaj więcej
W internecie ponoć kwitnie wymiana kodów umożliwiających tańsze zakupy w Biedronce.
Biedronka, jak się okazuje, zdecydowanie nie zamierza walczyć z tym zjawiskiem. Wręcz przeciwnie, sieć jest świadoma tego, że klienci wymieniają się kodami i najwyraźniej nie zamierza im w tym przeszkadzać.
- Grupy społecznościowe, których użytkownicy wymieniają się ofertami specjalnymi, przypisanymi do ich konta Moja Biedronka, powstały zaraz po uruchomieniu przez nas aplikacji Biedronka. Wiemy o ich istnieniu praktycznie od momentu ich powstania – powiedział „Rzeczpospolitej” Marek Złakowski, dyrektor ds. Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji.
Dodał on, że regulamin jasno określił, że korzystanie jest dozwolone dla celów własnych i niekomercyjnych. Co wskazuje na to, że Biedronka traktuje handel wymienny jako „niekomercyjny”, a właśnie takie zasady mają wszystkie grupy wymieniające się kodami. Reguły jasno określają, że zyskiem ich użytkowników są oszczędności, które i tak oferuje Biedronka. Dyrektor Złakowski zwrócił jednak uwagę na ryzyka, z jakimi muszą się mierzyć szukający oszczędności konsumenci.