Biedronka o handlu jej kodami rabatowymi: Wiemy o tym od początku

Sieci Biedronka nie przeszkadza, że klienci prowadzą między sobą regularny handel wymienny kodami rabatowymi z Shakeomatu.

Publikacja: 23.03.2023 12:20

Biedronka o handlu jej kodami rabatowymi: Wiemy o tym od początku

Foto: Bloomberg

Znalezienie forów poświęconych wymianie kodów rabatowych pozyskiwanych indywidualnie w Shakomacie zawartym w aplikacji Moja Biedronka zajmuje najwyżej 5 minut. O ich popularności świadczy fakt, że tylko w jednym serwisie wątki dotyczące wymiany kodami rabatowymi mają po kilkadziesiąt tysięcy odpowiedzi miesięcznie.

Czytaj więcej

Klienci wymieniają się kodami rabatowymi do Biedronki?

Biedronka, jak się okazuje, zdecydowanie nie zamierza walczyć z tym zjawiskiem. Wręcz przeciwnie, sieć jest świadoma tego, że klienci wymieniają się kodami i najwyraźniej nie zamierza im w tym przeszkadzać.

- Grupy społecznościowe, których użytkownicy wymieniają się ofertami specjalnymi, przypisanymi do ich konta Moja Biedronka, powstały zaraz po uruchomieniu przez nas aplikacji Biedronka. Wiemy o ich istnieniu praktycznie od momentu ich powstania – powiedział „Rzeczpospolitej” Marek Złakowski, dyrektor ds. Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji.

Dodał on, że regulamin jasno określił, że korzystanie jest dozwolone dla celów własnych i niekomercyjnych. Co wskazuje na to, że Biedronka traktuje handel wymienny jako „niekomercyjny”, a właśnie takie zasady mają wszystkie grupy wymieniające się kodami. Reguły jasno określają, że zyskiem ich użytkowników są oszczędności, które i tak oferuje Biedronka. Dyrektor Złakowski zwrócił jednak uwagę na ryzyka, z jakimi muszą się mierzyć szukający oszczędności konsumenci.

- Klienci, którzy decydują się na wymianę danych osobowych, umożliwiających aktywację promocji, robią to na własną odpowiedzialność i muszą być świadomi, że dedykowane im oferty mogą być od momentu tej wymiany wykorzystywane bez ich wiedzy i zgody. Aby ograniczyć takie ryzyko, daliśmy klientom możliwość wyłączenia autoryzacji przez numer telefonu – można tego dokonać w aplikacji, panelu klienta na www lub przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Nie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie kolejnych zabezpieczeń, ponieważ wymagałoby to rozwiązań, które pogorszyłyby doświadczenia zakupowe klienta – podkreślał Marek Złakowski.

Biedronka monitoruje więc wymienianie się kodami, ale głównie pod kątem bezpieczeństwa klientów. Rabaty, którymi wymieniają się konsumenci i tak ma wliczone w koszty swojej działalności.

Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł