Biedronka o handlu jej kodami rabatowymi: Wiemy o tym od początku

Sieci Biedronka nie przeszkadza, że klienci prowadzą między sobą regularny handel wymienny kodami rabatowymi z Shakeomatu.

Publikacja: 23.03.2023 12:20

Biedronka o handlu jej kodami rabatowymi: Wiemy o tym od początku

Foto: Bloomberg

Znalezienie forów poświęconych wymianie kodów rabatowych pozyskiwanych indywidualnie w Shakomacie zawartym w aplikacji Moja Biedronka zajmuje najwyżej 5 minut. O ich popularności świadczy fakt, że tylko w jednym serwisie wątki dotyczące wymiany kodami rabatowymi mają po kilkadziesiąt tysięcy odpowiedzi miesięcznie.

Czytaj więcej

Klienci wymieniają się kodami rabatowymi do Biedronki?

Biedronka, jak się okazuje, zdecydowanie nie zamierza walczyć z tym zjawiskiem. Wręcz przeciwnie, sieć jest świadoma tego, że klienci wymieniają się kodami i najwyraźniej nie zamierza im w tym przeszkadzać.

- Grupy społecznościowe, których użytkownicy wymieniają się ofertami specjalnymi, przypisanymi do ich konta Moja Biedronka, powstały zaraz po uruchomieniu przez nas aplikacji Biedronka. Wiemy o ich istnieniu praktycznie od momentu ich powstania – powiedział „Rzeczpospolitej” Marek Złakowski, dyrektor ds. Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji.

Dodał on, że regulamin jasno określił, że korzystanie jest dozwolone dla celów własnych i niekomercyjnych. Co wskazuje na to, że Biedronka traktuje handel wymienny jako „niekomercyjny”, a właśnie takie zasady mają wszystkie grupy wymieniające się kodami. Reguły jasno określają, że zyskiem ich użytkowników są oszczędności, które i tak oferuje Biedronka. Dyrektor Złakowski zwrócił jednak uwagę na ryzyka, z jakimi muszą się mierzyć szukający oszczędności konsumenci.

- Klienci, którzy decydują się na wymianę danych osobowych, umożliwiających aktywację promocji, robią to na własną odpowiedzialność i muszą być świadomi, że dedykowane im oferty mogą być od momentu tej wymiany wykorzystywane bez ich wiedzy i zgody. Aby ograniczyć takie ryzyko, daliśmy klientom możliwość wyłączenia autoryzacji przez numer telefonu – można tego dokonać w aplikacji, panelu klienta na www lub przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Nie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie kolejnych zabezpieczeń, ponieważ wymagałoby to rozwiązań, które pogorszyłyby doświadczenia zakupowe klienta – podkreślał Marek Złakowski.

Biedronka monitoruje więc wymienianie się kodami, ale głównie pod kątem bezpieczeństwa klientów. Rabaty, którymi wymieniają się konsumenci i tak ma wliczone w koszty swojej działalności.

Znalezienie forów poświęconych wymianie kodów rabatowych pozyskiwanych indywidualnie w Shakomacie zawartym w aplikacji Moja Biedronka zajmuje najwyżej 5 minut. O ich popularności świadczy fakt, że tylko w jednym serwisie wątki dotyczące wymiany kodami rabatowymi mają po kilkadziesiąt tysięcy odpowiedzi miesięcznie.

Biedronka, jak się okazuje, zdecydowanie nie zamierza walczyć z tym zjawiskiem. Wręcz przeciwnie, sieć jest świadoma tego, że klienci wymieniają się kodami i najwyraźniej nie zamierza im w tym przeszkadzać.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Po zmianie przepisów kradzieży w sklepach jest mniej. Mogły zdecydować inne powody
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Handel
Kultowa marka streetwearowa zyskała zaskakującego nowego właściciela
Handel
Carrefour zwolnił w Polsce ponad 900 pracowników. Zamyka też kolejne sklepy
Handel
Rząd jest gotowy na uderzenie w chińskie platformy – szybciej, niż się spodziewano
Handel
Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy