Niemal 40 procent e-sklepów manipuluje klientami

148 z 399 skontrolowanych sklepów internetowych wprowadzało klientów w błąd by nieuczciwie zmusić ich do zakupów.

Publikacja: 30.01.2023 13:33

Niemal 40 procent e-sklepów manipuluje klientami

Foto: Adobe Stock

Z badania Komisji Europejskiej i krajowych organów ds. ochrony konsumentów z 23 państw członkowskich, Norwegii i Islandii wynika, że handlowcy wciąż nie ustają w próbach wprowadzania konsumentów w błąd.

Sprawdzano tylko trzy konkretne rodzaje praktyk manipulacyjnych, które mają skłaniać konsumentów do podjęcia decyzji, które mogą nie leżeć w ich najlepszym interesie. To fałszywe liczniki odmierzające czas niby do końca oferty, interfejsy zaprojektowane w taki sposób, aby skłonić konsumentów do dokonania zakupu, wykupienia abonamentu lub dokonania innego wyboru, oraz ukryte informacje. 148 stron internetowych zawierało co najmniej jeden z trzech tego rodzaju działań.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama