Handlowcy odkryli sposób na zakaz handlu. Rynek podbijają PopBox-y

Powstają kolejne urządzenia z których o dowolnej porze można kupić najróżniejsze produkty. W sektor wchodzą też sieci handlowe.

Publikacja: 24.01.2023 16:02

Automat ze słodyczami i napojami

Automat ze słodyczami i napojami

Foto: PAP/Michał Walczak

Wzorem wielu innych państw zachodnich sektor automatów vendingowych podbija polski rynek. Dotąd byliśmy jednym z tych rynków, na których automaty przyjmowały się dość wolno. Kupowano z nich tylko takie rzeczy jak napoje – zimne i gorące, oraz drobne przekąski. Pojawiały się nowe pomysły jak sprzedaż szkieł kontaktowych z automatów, ale dopiero realia zakupów podczas epidemii spowodowały, że zainteresowanie urządzeniami rośnie i to w zupełnie nowych zastosowaniach. Wydatki dokonywane w ten sposób oceniane są już na ok 300 mln zł rocznie.

Czytaj więcej

Firmy znajdą sposoby na zakaz pracy w niedzielę

Teraz rynek podbijają zupełnie nowe rozwiązania jak PopBoxy dla miłośników egzotycznych dań i słodyczy ze wszystkich stron świata. Dostępne są oczywiście codziennie i przez 24 godziny, co jest jedną z głównych zalet takiej formy sprzedaży.

Nowy format, podobnie jak rozwiązania pokazane już przez sieci handlowe jak Lewiatan, to jedno pomieszczenie z rożnymi automatami, co niektórzy nazywają nowym formatem bezobsługowego sklepu.

Działające już w Warszawie DeliBoxy oferują przekąski i dania gotowe od firm polskich i zagranicznych, zaś CandyBox oferuje najróżniejsze słodycze. Automaty oferują też napoje, jak również produkty chłodzone jak jaja a także pizzę, makarony czy inne najpopularniejsze dania.

Czytaj więcej

Zamknięte w niedzielę sklepy zachęcą do automatów

Pandemia spowodowała także wysyp automatów do sprzedaży maseczek w, jak również innych produktów potrzebnych w okresie pandemii. To również płyny antybakteryjne, produkty higieniczne, ale także produkty spożywcze - wszystko w jednym urządzeniu.

Ustawianiem automatów zainteresowane są też władze samorządowe.

Usługi handlowe ograniczające kontakt między ludźmi to sprzedaż nie tylko z automatów, ale również kasy samoobsługowe w sklepach. Te również pojawiają się już od kilku lat, ale w obecnej sytuacji dla wielu firm oznacza to przyspieszenie tempa ich instalowania. Takie rozwiązanie jest po prostu bezpieczniejsze dla personelu, który może w tym czasie uzupełniać towar. Uniezależnia też firmy od braków pracowników.

Wzorem wielu innych państw zachodnich sektor automatów vendingowych podbija polski rynek. Dotąd byliśmy jednym z tych rynków, na których automaty przyjmowały się dość wolno. Kupowano z nich tylko takie rzeczy jak napoje – zimne i gorące, oraz drobne przekąski. Pojawiały się nowe pomysły jak sprzedaż szkieł kontaktowych z automatów, ale dopiero realia zakupów podczas epidemii spowodowały, że zainteresowanie urządzeniami rośnie i to w zupełnie nowych zastosowaniach. Wydatki dokonywane w ten sposób oceniane są już na ok 300 mln zł rocznie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu