Adidas sponsorował ten klub do 2006 r., a teraz wyjaśnił, że obie strony postanowiły za obopólną zgodą zakończyć porozumienie o partnerstwie 30 czerwca 2017, sześć lat wcześniej niż przewiduje umowa.

Decyzja jest zgodna ze zmianą strategii ogłoszoną w ubiegłym roku przez firmę z Bawarii, która zamierza skupić się na wydatkach marketingowych na pojedynczych sportowców, na mediach cyfrowych i na kampaniach reklamowych. W 2014 r. Adidas zgodził się. wydać 750 mln funtów (950 mln euro) na zastąpienie Nike jako sponsor klubu Manchester United. Była to rekordowa suma w piłce nożnej. Przejął też od amerykańskiego konkurenta kontrakt z Juventusem Turyn, przedłużając jednocześnie porozumienie z Bayernem Monachium.

W ramach wcześniejszego zakończenia kontraktu z Chelsea brytyjski klub wypłaci w 2017 r. niemieckiej firmie wyrównanie, które będzie mieć dodatni wpływ na jej zysk już w II kwartale. Adidas przewiduje, że zysk netto zwiększy się w 2016 r. o 25 proc. do ok.900 mln euro, a nie o 15-18 proc. jak zakładał dotąd. Marża operacyjna wyniesie ok.7 proc., wcześniej mówiono o 6,6 - 7 proc.