Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.09.2025 14:49 Publikacja: 25.07.2022 03:00
Sklepy teraz stawiają na oferty promocyjne. Cen nie da się jednak obniżać w nieskończoność, biorąc pod uwagę wzrost kosztów po stronie producentów i samych sklepów
Foto: robert gardziński
W pierwszym półroczu to właśnie dyskonty najsilniej zwiększyły liczbę promocji, było ich aż 15 proc. więcej niż na całym rynku handlowym. Na dodatek przybywało ich trzy razy szybciej niż wcześniej. To pokazuje, że mocno zmieniły się realia, a najsilniej radzą sobie z nimi właśnie sklepy dyskontowe, kontrolujące już 40 proc. zakupów FMCG w Polsce.
– Dyskonty mogą sprzedawać produkty po niskich cenach ze względu na wysoką efektywność – tłumaczy Marija Milasevic, starszy konsultant w Euromonitor International. – W związku z tym prognozuje się, że sklepy dyskontowe odnotują największy wzrost w kanałach spożywczych w Polsce: 4 proc. wzrostu rocznie w ujęciu ciągłym w ciągu najbliższych pięciu lat – dodaje.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Chiński koncern chce przejąć większościowy pakiet udziałów w niemieckim właścicielu sieci MediaMarkt i Saturn. B...
Francuskie media donoszą, że rozpoczął się proces sprzedaży 800 sklepów i 40 centrów handlowych Carrefour w Pols...
Handlowa grupa podniosła oczekiwania dotyczące przychodów i zysku w 2025 r. Motorem biznesu Allegro jest Polska,...
Kreml ogłosił rozpoczęcie prac nad umową o wolnym handlu między Euroazjatycką Unią Gospodarczą (EUG) a Indiami....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas