Reklama

Sklepy kuszą promocjami. Ale to nie potrwa bez końca

Polacy wierzą, że dyskonty mimo stale rosnących cen wciąż oferują najkorzystniejsze zakupy. W efekcie na rynku trwa zażarta walka o klienta. Nie wszyscy będą mieli na to siły.

Publikacja: 25.07.2022 03:00

Sklepy teraz stawiają na oferty promocyjne. Cen nie da się jednak obniżać w nieskończoność, biorąc p

Sklepy teraz stawiają na oferty promocyjne. Cen nie da się jednak obniżać w nieskończoność, biorąc pod uwagę wzrost kosztów po stronie producentów i samych sklepów

Foto: robert gardziński

W pierwszym półroczu to właśnie dyskonty najsilniej zwiększyły liczbę promocji, było ich aż 15 proc. więcej niż na całym rynku handlowym. Na dodatek przybywało ich trzy razy szybciej niż wcześniej. To pokazuje, że mocno zmieniły się realia, a najsilniej radzą sobie z nimi właśnie sklepy dyskontowe, kontrolujące już 40 proc. zakupów FMCG w Polsce.

– Dyskonty mogą sprzedawać produkty po niskich cenach ze względu na wysoką efektywność – tłumaczy Marija Milasevic, starszy konsultant w Euromonitor International. – W związku z tym prognozuje się, że sklepy dyskontowe odnotują największy wzrost w kanałach spożywczych w Polsce: 4 proc. wzrostu rocznie w ujęciu ciągłym w ciągu najbliższych pięciu lat – dodaje.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
JD.com przejmuje udziały w właścicielu MediaMarkt i Saturn. Jest zgoda niemieckiego urzędu
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Reklama
Reklama