Szturm na promocje, zwłaszcza w dyskontach

Liczba akcji promocyjnych wzrosła w tym roku o 5,6 proc., a w dyskontach aż o 15 proc. W efekcie już 27 proc. sprzedaży odbywa się w ramach takich obniżek.

Publikacja: 13.07.2022 22:00

Szturm na promocje, zwłaszcza w dyskontach

Foto: Adobe Stock

Promocje stały się głównym orężem walki sieci handlowych o uwagę klientów przy stale rosnących cenach żywności. – Ponad 65 proc. porównuje oferty różnych sklepów, wybierając te, w których spodziewana wartość zrealizowanego koszyka będzie najkorzystniejsza. W efekcie blisko 27 proc. wartości zakupów to już zakupy na promocjach. A tych będzie jeszcze więcej i będą jeszcze bardziej okazyjne – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Pozostało 87% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?