Reklama

Komisja Europejska chce ułatwić rozwój e-handlu

Komisja Europejska chce znacznie ułatwić rozwój e-handlu, obniżając choćby koszty przesyłek.

Aktualizacja: 25.05.2016 15:10 Publikacja: 25.05.2016 13:48

Komisja Europejska chce ułatwić rozwój e-handlu

Foto: 123rf.com

Podstawowe ułatwienia jakie dla konsumentów chce wprowadzić Bruksela to choćby zapobieganie blokowaniu geograficznemu, czyli powszechne dzisiaj uniemożliwianie robienia przez internet zakupów klientom z konkretnych państw bądź różnicowanie cen w zależności od miejsca zamieszkania. Pozostałe elementy planu to obniżanie kosztów i zwiększanie skuteczności doręczania paczek zagranicznych oraz budowanie zaufania konsumentów poprzez lepszą ochronę i egzekwowanie prawa.

- Zbyt często dostęp obywateli do najlepszych ofert zakupów w internecie jest blokowany lub klienci rezygnują z transgranicznych zakupów z powodu zbyt wysokich opłat za dostarczenie przesyłek lub z powodu obaw związanych z procedurą reklamacji w przypadku problemów - powiedział Andrus Ansip, wiceprzewodniczący do spraw jednolitego rynku cyfrowego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama