Sklepy nie mogą liczyć na lojalność Polaków

Statystyczny konsument nie przywiązuje się do marek. Tylko co dziesiąty kupuje zawsze te same produkty i nie ogląda się na promocje.

Aktualizacja: 27.05.2016 07:06 Publikacja: 26.05.2016 22:00

Foto: 123rf.com

Niezależnie od kategorii poszukiwanych produktów głównym motywem zakupów jest promocja, na jaką konsument trafi w sklepie. Z badania firmy Open Research wynika, że tylko 6,8 proc. klientów na zakupach spożywczych nie zwraca uwagi na promocje.

W przypadku artykułów chemii gospodarczej ta grupa to 8,4 proc., a kosmetyków 10 proc. Pozostali w mniejszym czy większym stopniu kierują się okazjami, a co dziesiąty konsument mówi wprost, że zawsze kupuje wyłącznie towary w promocji, nawet jeśli zupełnie ich nie zna.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne