Sklepy nie mogą liczyć na lojalność Polaków

Statystyczny konsument nie przywiązuje się do marek. Tylko co dziesiąty kupuje zawsze te same produkty i nie ogląda się na promocje.

Aktualizacja: 27.05.2016 07:06 Publikacja: 26.05.2016 22:00

Foto: 123rf.com

Niezależnie od kategorii poszukiwanych produktów głównym motywem zakupów jest promocja, na jaką konsument trafi w sklepie. Z badania firmy Open Research wynika, że tylko 6,8 proc. klientów na zakupach spożywczych nie zwraca uwagi na promocje.

W przypadku artykułów chemii gospodarczej ta grupa to 8,4 proc., a kosmetyków 10 proc. Pozostali w mniejszym czy większym stopniu kierują się okazjami, a co dziesiąty konsument mówi wprost, że zawsze kupuje wyłącznie towary w promocji, nawet jeśli zupełnie ich nie zna.

Pozostało 86% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż
Handel
Sankcje odcinają rosyjski handel
Handel
Whirlpool tnie zatrudnienie. To może być dopiero początek
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla