Reklama
Rozwiń

Koniec fałszywych promocji w internecie i usuwania negatywnych opinii

Do 28 maja sklepy także w Polsce muszą dostosować się do nowych regulacji w zakresie ochrony konsumentów. Inaczej grozi im kara do 10 proc. obrotów.

Publikacja: 26.04.2022 11:47

Koniec fałszywych promocji w internecie i usuwania negatywnych opinii

Foto: Adobe Stock

Zmiany są efektem unijnej dyrektywy Omnibus, a sklepy mają czas do 28 maja, by dostosować się do jej wymagań, rozszerzających ochronę praw konsumentów. Nowe przepisy mają zapobiegać m.in. nieuczciwemu zawyżaniu cen przed wprowadzeniem obniżek czy publikowaniu fałszywych opinii na temat produktów. W przypadku obniżki, obok nowej ceny musi zostać umieszczona najniższa cena, jaka obowiązywała w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem promocji – konsumenci będą mogli zobaczyć, czy przed obniżką nie została sztucznie zawyżona. Dyrektywa nakłada się na przedsiębiorców obowiązek informowania o indywidualnym dostosowywaniu ceny do konsumenta na podstawie zebranych danych na temat jego preferencji i zachowań konsumenckich, jeśli takie działania mają miejsce.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama