Reklama

Koniec fałszywych promocji w internecie i usuwania negatywnych opinii

Do 28 maja sklepy także w Polsce muszą dostosować się do nowych regulacji w zakresie ochrony konsumentów. Inaczej grozi im kara do 10 proc. obrotów.

Publikacja: 26.04.2022 11:47

Koniec fałszywych promocji w internecie i usuwania negatywnych opinii

Foto: Adobe Stock

Zmiany są efektem unijnej dyrektywy Omnibus, a sklepy mają czas do 28 maja, by dostosować się do jej wymagań, rozszerzających ochronę praw konsumentów. Nowe przepisy mają zapobiegać m.in. nieuczciwemu zawyżaniu cen przed wprowadzeniem obniżek czy publikowaniu fałszywych opinii na temat produktów. W przypadku obniżki, obok nowej ceny musi zostać umieszczona najniższa cena, jaka obowiązywała w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem promocji – konsumenci będą mogli zobaczyć, czy przed obniżką nie została sztucznie zawyżona. Dyrektywa nakłada się na przedsiębiorców obowiązek informowania o indywidualnym dostosowywaniu ceny do konsumenta na podstawie zebranych danych na temat jego preferencji i zachowań konsumenckich, jeśli takie działania mają miejsce.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Reklama
Reklama