Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy coraz więcej wydają na swoje psy

Już niemal połowa właścicieli przeznacza na czworonogi co najmniej 100 zł miesięcznie. Klienci coraz częściej wybierają e-sklepy.

Publikacja: 29.06.2016 20:28

Po bardzo szybko rosnącej kategorii produktów dla zwierząt widać bogacenie się Polaków, którzy coraz większe sumy przeznaczają na potrzeby swoich ulubieńców. Według Euromonitor International rynek wart jest już 2,3 mld zł i nadal rośnie – średnio po kilka procent rocznie.

Potwierdza to badanie porównywarki Ceneo przeprowadzone z racji zbliżającego się Dnia Psa, obchodzonego 1 lipca. Do posiadania tych zwierząt przyznaje się 56 proc. ankietowanych, tylko 15 proc. wydaje na pupila mniej niż 50 zł miesięcznie. Wydatki rosną, ponieważ mniej niż co drugi właściciel psa za główną pozycję wydatków na zwierzaka uznaje jedzenie – kupowane są wszelkiego typu akcesoria, jak obroże, smycze czy ubrania. Poważną pozycją w wydatkach są też wszelkiego typu badania lekarskie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama