Reklama
Rozwiń
Reklama

LPP zwiększył sprzedaż w czerwcu

Odzieżowy gigant kontynuuje tegoroczne trendy: sprzedaż rośnie w przyzwoitym tempie, wyższym od wzrostu powierzchni handlowej, ale marże brutto spadają.

Aktualizacja: 01.07.2016 14:59 Publikacja: 01.07.2016 14:51

LPP w czerwcu wypracowało 556 mln zł przychodów, czyli o 21 proc. więcej niż rok temu. To dobry wynik biorąc pod uwagę, że powierzchnia handlowa urosła o 12 proc., do 870 tys. mkw., co wskazuje na solidny wzrost sprzedaży porównywalnej. Od początku roku przychody grupy urosły o 17 proc., do 2,67 mld zł.

Negatywną informacją dla właściciela marek Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay i Talinder jest spadek marży brutto w czerwcu o 4 pkt proc., do 47 proc. (w maju firmie udało się powstrzymać trwający przez 15 miesięcy trendu spadku marzy brutto spowodowanego umocnieniem dolara i silną konkurencją w Polsce). W efekcie zysk brutto na sprzedaży w czerwcu urósł o 11 proc., do , czyli 261 mln zł wolniej niż wskazywałby na to przyrost przychodów. O ile wcześniej zarząd liczył na utrzymanie marż w całym roku na poziomie z 2015 r. (53,5 proc.), o tyle teraz oczekuje, że wskaźnik ten spadnie o 2 pkt. LPP rozszerzyło kolejny raz zakres danych w raportach miesięcznych. Spółka podaje teraz także sprzedaż internetową – wyniosła w czerwcu 17 mln zł, czyli była większa o 213 proc. niż rok temu (stanowi tylko 3,1 proc. przychodów grupy). Od początku roku sprzedaż w internecie urosła o 93 proc., do 68 mln zł (stanowi 2,5 proc. przychodów grupy).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama