LPP w czerwcu wypracowało 556 mln zł przychodów, czyli o 21 proc. więcej niż rok temu. To dobry wynik biorąc pod uwagę, że powierzchnia handlowa urosła o 12 proc., do 870 tys. mkw., co wskazuje na solidny wzrost sprzedaży porównywalnej. Od początku roku przychody grupy urosły o 17 proc., do 2,67 mld zł.
Negatywną informacją dla właściciela marek Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay i Talinder jest spadek marży brutto w czerwcu o 4 pkt proc., do 47 proc. (w maju firmie udało się powstrzymać trwający przez 15 miesięcy trendu spadku marzy brutto spowodowanego umocnieniem dolara i silną konkurencją w Polsce). W efekcie zysk brutto na sprzedaży w czerwcu urósł o 11 proc., do , czyli 261 mln zł wolniej niż wskazywałby na to przyrost przychodów. O ile wcześniej zarząd liczył na utrzymanie marż w całym roku na poziomie z 2015 r. (53,5 proc.), o tyle teraz oczekuje, że wskaźnik ten spadnie o 2 pkt. LPP rozszerzyło kolejny raz zakres danych w raportach miesięcznych. Spółka podaje teraz także sprzedaż internetową – wyniosła w czerwcu 17 mln zł, czyli była większa o 213 proc. niż rok temu (stanowi tylko 3,1 proc. przychodów grupy). Od początku roku sprzedaż w internecie urosła o 93 proc., do 68 mln zł (stanowi 2,5 proc. przychodów grupy).
Gdańska firma zaczęła również publikację danych o sprzedaży w sklepach porównywalnych (tzw. like for like, czyli sprzedaż w sklepach działających co najmniej rok). W samym II kwartale urosła o 3 proc., od początku roku o 3,5 proc.