W czerwcu spółka Próchnik wypracowała łącznie 5,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (detalicznej w sklepach stacjonarnych oraz internetowych), czyli o 40 proc. więcej niż rok temu. W tym główna marka Adam Feliks Próchnik zwiększyła obroty o 64 proc., do 4,6 mln zł (była mocna także w poprzednich miesiącach), zaś ekskluzywny brand Rage Age zanotował –14 proc. spadek, do 1,08 mln zł (ostatnio traci sprzedaż).
To kolejny dobry miesiąc Próchnika, którego powierzchnia handlowa jest o około 10 proc. mniejsza niż rok temu, co świadczy o rosnącej efektywności sprzedaży. Firma w kwietniu i marcu poprawiła przychody aż o 43 proc. i o 80 proc., zaś narastająco od początku roku jej sprzedaż wzrosła już o 34 proc., do 30,95 mln zł. W tym Adam Feliks Próchnik zanotował aż 56-proc. wzrost, do 24,5 mln zł, zaś Rage Age 13-proc. spadek, do 6,5 mln zł.
- Informację o czerwcowych przychodach odbieramy pozytywnie, jednakże większe zaskoczenie stanowi poziom marży detalicznej, która nie zwiększyła się, jak miało to miejsce w poprzednich miesiącach, lecz odnotowała spadek o 8 p.p., do 47 proc. – zwraca uwagę Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz w DM BPS. W niedawnej rozmowie z „Parkietem" prezes Próchnika – Rafał Bauer – wspominał, że w czerwcu marże mogą być niższe że względu na wyprzedaże większe niż w poprzednich miesiącach.
Od początku marża brutto firmy wzrosłą o 7,1 pkt, do 49,1 proc. (bazując na raportach miesięcznych). Zysk brutto na sprzedaży w tym czasie urósł o prawie 55 proc., do 15,2 mln zł (w samym czerwcu o 19,4 proc., do 2,7 mln zł).