Ze wstępnych danych wynika, że LPP w II kwartale miało 89 mln zł zysku netto, czyli o 35 proc. mniej niż rok temu. To również wyraźnie słabiej niż średnia prognoz analityków, zebrana przez „Parkiet", która zakładała 102 mln zł. Zysk operacyjny spadł o 38 proc., do 85 mln zł (spółka wykazała 3 mln zł zysku na działalności finansowej). EBITDA zmalała o 21 proc., do 152 mln zł. Wyraźnie wzrosły koszty SG&A, o 24 proc., do 651 mln zł, ale w dużej mierze to efekt zwiększenia powierzchni handlowej o 12 proc., do 870 tys. mkw. W przeliczeniu na mkw. koszty SG&A wyniosły w II kwartale 249 zł na miesiąc, czyli były wyższe o 8,3 proc. niż rok temu. Przychody urosły o 16 proc., do równych 1,5 mld zł.