Dlaczego ponad jedna czwarta Polaków rezygnuje z zakupów online?

Z badań przeprowadzonych przez Paysafecard, jednego z liderów w sektorze przedpłaconych środków płatniczych online, działającego w ramach grupy Paysafe, wynika, że Europejczycy lubią robić zakupy w internecie, gdy są one bezpieczne i umożliwiają wiele rodzajów płatności.

Publikacja: 17.08.2016 12:38

Dlaczego ponad jedna czwarta Polaków rezygnuje z zakupów online?

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

Mieszkańcy Europy lubią mieć możliwość wyboru sposobu finalizacji zakupów. Jak podaje Paysafecard, nawet jedna trzecia badanych, jako przyczynę rezygnacji z zakupów online podało brak preferowanej przez nich formy płatności. Dla Polski ten odsetek był mniejszy, ale i tak aż ponad 28 proc. ankietowanych mieszkańców naszego kraju rezygnuje z e-zakupów, gdy nie mogą uregulować rachunku w swój ulubiony sposób.

26 proc. respondentów z Polski zadeklarowało, że nie skorzysta ze strony www, która oferuje możliwość płacenia tylko za pomocą karty kredytowej. Paysafecard zapytał ankietowanych również o kwestię bezpieczeństwa. Z uzyskanych odpowiedzi płynie jasny wniosek – ludzie młodzi podchodzą bardziej sceptycznie do stron, których ogólne bezpieczeństwo wzbudza wątpliwości. Wśród osób w przedziale wiekowym 18-25 aż 58 proc. ankietowanych uznało ten aspekt za istotny, zaś wśród respondentów w wieku 60+ podobną postawę zaprezentowało tylko niecałe 37 proc. pytanych. Średnia dla Europy w tym przypadku sięgnęła prawie 48 proc. Np. w Hiszpanii ponad 53 proc. respondentów uznało, że nie zrobi zakupów na stronie internetowej posiadającej budzące wątpliwości zabezpieczenia.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?