Mieszkańcy Europy lubią mieć możliwość wyboru sposobu finalizacji zakupów. Jak podaje Paysafecard, nawet jedna trzecia badanych, jako przyczynę rezygnacji z zakupów online podało brak preferowanej przez nich formy płatności. Dla Polski ten odsetek był mniejszy, ale i tak aż ponad 28 proc. ankietowanych mieszkańców naszego kraju rezygnuje z e-zakupów, gdy nie mogą uregulować rachunku w swój ulubiony sposób.

26 proc. respondentów z Polski zadeklarowało, że nie skorzysta ze strony www, która oferuje możliwość płacenia tylko za pomocą karty kredytowej. Paysafecard zapytał ankietowanych również o kwestię bezpieczeństwa. Z uzyskanych odpowiedzi płynie jasny wniosek – ludzie młodzi podchodzą bardziej sceptycznie do stron, których ogólne bezpieczeństwo wzbudza wątpliwości. Wśród osób w przedziale wiekowym 18-25 aż 58 proc. ankietowanych uznało ten aspekt za istotny, zaś wśród respondentów w wieku 60+ podobną postawę zaprezentowało tylko niecałe 37 proc. pytanych. Średnia dla Europy w tym przypadku sięgnęła prawie 48 proc. Np. w Hiszpanii ponad 53 proc. respondentów uznało, że nie zrobi zakupów na stronie internetowej posiadającej budzące wątpliwości zabezpieczenia.

– Sygnały, jakie otrzymujemy z rynku dzięki przeprowadzonym badaniom, pokazują na ile istotny jest dla kupujących preferowany przez nich, a jednocześnie bezpieczny sposób płatności – komentuje Udo Müller, dyrektor generalny Paysafecard.

Z rozwiązań oferowanych przez Paysafecard miesięcznie korzysta 2,5 mln osób. Dostępne są one w sumie w 0,5 mln punktów. Za pomocą specjalnych PIN-ów można zapłacić m.in. za usługi: Ubistoft, Telekom, a także Spotify i PlayStation Store.